عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
علامه کورانی مطرح کرد
علامه کورانی در ادامه به بیان کرامتی از حضرت رضا(ع) پرداخت و اظهار داشت: من جوانی را می شناسم که پدرش از وهابیون است. او 12 سال در امریکا تحصیل کرد. آن جوان به بیماری سرطان خون مبتلا شد. معالجه او در بهترین بیمارستان های امریکا بی نتیجه ماند....

عقیق:به نقل از روابط عمومی بنیاد امام رضا(ع)، علامه علی الکورانی العاملی پژوهشگر تاریخ اسلام، با بیان اینکه همه علما، نخبگان و دانشمندان مسلمان باید در اتاق فکر این جشنواره حضور داشته باشند، افزود: برپایی جشنواره‌ای به نام حضرت امام رضا(ع) باید با مشارکت حداکثری جهان اسلام و همه دوستداران حقیقت و آزادگی برگزار شود.

علامه کورانی با اشاره به سابقه برپایی جشن‌های میلاد پیامبر(ص) در کشورهای مسلمان، جشنواره امام رضا(ع) را سرآمد جشن‌هایی از این دست عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه باعث خشنودی جهان تشیع است نگاه عالمانه با بهره‌گیری از هنر و فرهنگ به شخصیت حضرت رضا(ع) است.

وی دستاورد جشنواره امام رضا(ع) را ارتقاء فرهنگ عمومی مسلمانان دانست و گفت: بزرگداشت میلاد امام رضا(ع) عبادت است.

کورانی افزود: یکی از راه‌های احیای تمدن اسلامی معرفی دوباره شخصیت‌های تاثیر گذار در جهان اسلام و نیز ایجاد فرصتی برای تحلیل شخصیت و دستاوردهای زندگی آنان است و بی گمان برپایی این جشنواره با گستره علمی، پژوهشی و هنری گام مهمی در این راه است، زیرا شخصیت حضرت رضا(ع) مورد احترام همه مسلمانان است و زائران ایشان از همه مذاهب اسلامی گواه این است که وجوه شخصیتی این امام همام ظرفیت جذب حداکثری پیروان همه مذاهب اسلامی را دارد.

پژوهشگر اندیشه‌های مذاهب اسلامی، برپایی جشن میلاد امام رضا(ع) در گستره جهانی را راهی برای مقابله با جریان‌های منحرف و خشونت‌طلبی عنوان کرد که به نام اسلام در خدمت غرب هستند. او اظهار داشت: پاسداشت شخصیت امام رضا(ع) که به رحمت و رافت اسلامی شهرت دارند و نیز تحلیل سیره آن حضرت در مقابله با جریان های منحرف دینی می‌تواند بیش از پیش پرده از چهره واقعی جریان‌های سلفی و تکفیری که به نام اسلام نسل کشی را در پیش گرفته‌اند، بردارد.

نویسنده کتاب عصرالظهور در ادامه به موضوع ضرورت احیای فرهنگ شادی حلال با محوریت اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: جوانان مسلمان ذاتاً نیازمند شادی هستند و چه نیکو است که نیاز آنان را در بستر دین تامین کنیم.

وی افزود: یکی از بهترین زمینه‌های برطرف کردن این نیاز اعیاد میلاد ائمه(ع) است.

علامه کورانی در ادامه به بیان کرامتی از حضرت رضا(ع) پرداخت و اظهار داشت: من جوانی را می‌شناسم که پدرش از وهابیون است. او 12 سال در آمریکا تحصیل کرد و به بیماری سرطان خون مبتلا شد. معالجه او در بهترین بیمارستان‌های آمریکا بی نتیجه ماند. مادر این جوان به توصیه دوستش او را برای زیارت و گرفتن شفا به مشهد آورد و برای کسب رضایت شوهرش مدتها گریه می‌کرد. این مادر دلسوخته ناامید از حرم رضوی بازنگشت و شفای فرزندش را گرفت. وی افزود: امامی که حتی به جوان وهابی عنایت دارد، مظهر مهربانی و لطافت است.

بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری المعجم الفقهی، با بیان اینکه امام رضا(ع) امام رحمت همه انسان‌هاست، تصریح کرد: با توجه به این ویژگی ثامن الحجج(ع)، برپایی جشنواره امام رضا(ع) از ایران زمینه ساز گسترش تمدن اسلامی خواهد بود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین