عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
حجت‌الاسلام اسکندری هشدار داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نسبت به خطر رخنه دشمنان در تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی هشدار داد.
عقیق:حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر یکشنبه در نخستین نشست دوره‌ای با مسئولان تعدادی از هیئت‌های مذهبی استان قم، به تبیین سیاست‌های کلی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و تشریح سیاست‌ها و راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی در این فعالیت‌ها پرداخت.

وی تأکید کرد که بر اساس سیاست‌های کلی امام راحل و رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه دین باید به صورت مردمی و خودجوش انجام شود.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم وابسته کردن فعالیت‌های حوزه دین، حوزه‌های علمیه و روحانیت به کمک‌های مردمی موجب ماندگاری و استقلال این بخش از تأثیرگذاران جامعه خواهد شد در غیر این صورت ما دچار آسیب‌های جدی می‌شویم.

حجت‌الاسلام اسکندری، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و نظارت بر کارهای فرهنگی را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری ساماندهی هیئت‌های مذهبی را بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی واگذار کردند تا جلوی رخنه دشمنان در هیئت‌های مذهبی گرفته شود و این تشکل‌ها به عنوان بازوان قدرتمند نظام اسلامی در مسیر ترویج آموزه‌های وحیانی و قرآنی فعالیت کنند.

ابراز تأسف از نادیده گرفتن منافع ملی و وحدت جهان اسلام

وی نسبت به خطر رخنه دشمنان در این تشکل‌های مذهبی هشدار داد و از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست که در نشر فرهنگ اهل بیت علیهم السلام به ویژه فرهنگ تعالی بخش سیدالشهدا علیه السلام کوشش بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: نقش آفرینی هیئت‌های مذهبی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، دشمنان را وسوسه کرده که برای منحرف کردن این تشکل‌های ریشه‌ای و ماندگار حوزه دین دست به توطئه بزنند.

حجت‌الاسلام اسکندری با ابراز تاسف از نادیده گرفتن منافع ملی و وحدت جهان اسلام از ناحیه معدود کسانی که در برخی هیئت‌های مذهبی فعالیت می‌کنند تأکید کرد: ممکن است تعدادی انگشت‌شمار از افراد در هیئت‌های مذهبی قم نسبت به برخی تلاش‌های دشمنان آسیب پذیر شده باشند اما نباید این تعداد اندک را به پای هیئت‌های مذهبی استان محاسبه کرد.

به گفته وی هیئت‌های مذهبی استان قم در همه عرصه‌هایی که نیاز به حضورشان بوده نقش آفرینی کرده و در طول دوران انقلاب اسلامی خدمات درخشانی ارائه کردند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از مسئولان هیئت‌های مذهبی به بیان مشکلات و چالش‌های موجود در نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی پرداختند.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین