عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
مطابق با اول ذیقعده
هفته حج از امروز 25 مرداد ماه برابر با اول ذیقعده آغاز شد. در این هفته برنامه‌های فرهنگی مختلفی در سراسر کشور از قبیل نمایشگاه عکس و پوستر در هر استان برگزار خواهد شد.

عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، هفته حج از امروز 25 مرداد ماه برابر با اول ذیقعده آغاز شد.

در این هفته برنامه‌های فرهنگی مختلفی در سراسر کشور برگزار خواهد شد. نمایشگاه عکس و پوستر در هر استان مهم‌ترین برنامه‌ این هفته است.

«حج؛ معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» به عنوان شعار حج سال‌جاری انتخاب شده است و از این رو در هفته حج با محوریت شعار حج، برنامه‌ها و موضوعات مختلفی با همین محوریت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در هفته حج که از امروز 25 مرداد ماه (اول ذیقعده) آغاز شده است، نمایشگاه عکس و پوستر در سراسر کشور با همکاری دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت حج وزیارت در هر استان برگزار می‌شود.

هر ساله یکم تا هفتم ذی‌القعده به عنوان هفته حج نامگذاری می‌شود. در این هفته زائران بیت الله الحرام ضمن آمادگی نهایی برای اعزام به حج تمتع، آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به این سفر نورانی را دریافت می‌کنند.

برای روزهای هفته حج طی هماهنگی‌های صورت گرفته تولیدات متنوعی در برنامه‌هایی همچون روضه رضوان، گفت و گوهای خبری، پخش زنده رادیو ایران و برنامه‌های ویژه شبکه خبر با حضور کار‌شناسان و صاحب نظران حوزه حج وز یارت در نظر گرفته شده است.

در این هفته همچنین پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌، نمایندگانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجرایی حج سال 94 خواهند پرداخت.

همچنین جلسات تکمیلی و متمرکز زائران به صورت مشترک در هر استان در هفته حج با حضور باشکوه زائران برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است،‌در سال جاری بیش از 64 هزار ایرانی از سراسر کشور از اول تا 26 شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین