عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که «حضرت معصومه(س) نقطه کانونی ولایت است» گفت: اطاعت از ولایت موجب سعادت انسان می‌شود.
عقیق: این مرجع تقلید در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت در سخنانی با اشاره به کرامت اعطایی خداوند به انسان که در آیات قرآن به آن تصریح شده است، گفت: آیات قرآن دارای دو روی تأویل و تنزیل است که امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده «وفی القرآن شیئان؛ التاویل و التنزیل».
وی افزود: به عنوان مثال در آیه شریفه «یومئذ عن النعیم» از امام روایت شده است که نعیم تنها نعمت‌های ظاهری مادی مانند آب و غذا نیست، زیرا آن کسی که انسان را خلق کرده این نعمت‌ها را هم به او می‌دهد، بلکه مراد از نعمت در اینجا نعمت ولایت است که عامل سعادت بشر بوده، وگرنه سیر شدن شکم و خوردن برای حیوانات هم هست.
این مرجع تقلید با تبریک دهه کرامت بیان کرد: اگر کسی بپرسد که چرا این دهه از تولد حضرت معصومه آغاز شده و نه شاهچراغ و ... در جواب باید گفت این به خاطر شأن و جلالت بسیار والای آن حضرت و جایگاه قم در روایات و نزد اهل بیت(ع) است.
آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار کرد: علاوه بر جایگاه و شأن و مقام والای حضرت معصومه(س)، ایشان مورد عنایت حضرت زهرا(س) نیز هستند زیرا فرموده‌اند چون قبر حضرت زهرا(س) معلوم نیست و ما به آن دسترسی نداریم برای زیارت به قم و حرم حضرت معصومه(س) بروید.
این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند که «من اکرم ذریتی اکرمنی و من اکرمنی اکرم الله و من اکرم الله فدخل فی الجنة» یعنی اگر ما به حضرت معصومه(س) عزت و احترام بگذاریم به خودمان عزت و احترام بخشیده‌ایم.
وی با بیان این‌که «حضرت معصومه(س) کانون و نقطه مرکزی ولایت هستند» افزود: ارض مقدسه که بیان شده در برخی روایات از آن به قم تعبیر شده است و پیامبر(ص) نیز در معراج، قم را سرزمینی نورانی دیده‌اند.
این مرجع تقلید با اشاره به مقام شفاعت حضرت معصومه(س) برای همه شیعیان اظهار کرد: جای خوشحالی و مسرت است که امروز جشن‌های دهه کرامت در ده‌ها کشور جهان برگزار می‌شود و همین به معنای صدور پیام انقلاب است، زیرا اسلام دین منطق است و دین زور و ظلم نیست که بخواهد خود را با زور صادر کند.
وی افزود: ایران اسلامی هرگز از چهاردیواری خود تجاوز نکرده است و اخیراً هم دشمنان خودشان به این مسئله اعتراف کرده‌اند که ما بنای کشورگشایی نداریم و قصدمان این است که اسلام را پیاده کنیم.

برگزاری جشن در 79 کشور
در این جلسه، نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه در شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت در سخنانی از برگزاری مراسم این دهه در 350 شهرستان خبر داد و افزود: دو کنگره ملی در این ایام در امامزاده هلال بن علی(ع) و حسین بن موسی الکاظم در طبس با مشارکت دانشگاه علوم قرآن و آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در این دهه 31 نهاد با ما همکاری دارند.
همچنین هاشم براتی، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی گفت: جشن‌های این دهه در 79 کشور جهان برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که «ما قصد داریم حقوق بشر اسلامی را به جای حقوق بشر غربی برای مردم دنیا تبیین کنیم» عنوان کرد: در این کشورها مردم را با سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی و حقوق بشر اسلامی آشنا می‌کنیم.
نیازی، دبیر اجرایی شورای هماهنگی دهه کرامت و نماینده آستان شاهچراغ در شورا نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: در این دهه برنامه‌ها با محوریت حرم‌های مطهر حضرت معصومه(س)، شاهچراغ و امام رضا(ع) برگزار می‌شود و برنامه‌هایی مانند شب شعر، چراغانی، ختم قرآن و صلوات را خواهیم داشت.
وی از برگزاری جشنواره شاهچراغ در روزهای 27 و 28 ذیقعده، چاپ کتب و نرم‌افزارهای متعدد و مراسم کوچ عاشقانه به عنوان دیگر برنامه‌های این دهه در شیراز خبر داد.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین