عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۶۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: یکی از الگوهای بسیار با ارزش در مکتب شیعه فاطمه معصومه(س) است که می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای بانوان باشد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق محمدی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و با اشاره به برخی از ویژگی‌های خاص حضرت بیان کرد: برخی از زیارت‌هایی که در کتاب‌های دعا و زیارت نقل شده، ماثور بوده و به معنای این است که این زیارت‌ها از ائمه (ع) نقل شده است.
وی ادامه داد: ما در تاریخ اسلام بانوان با فضیلت زیادی داریم که بسیار با ارزش هستند، مانند نرجس خاتون، فاطمه بنت اسد و فاطمه ام البنین(س) و هیچ کدام از آنها زیارت ماثوره ندارند، ولی زیارتنامه فاطمه معصومه(س) توسط امام معصوم(ع) برای ما نقل شده است که ویژگی بسیار با ارزشی است.
رئیس انجمن اصول فقه حوزه با اشاره به جملات بسیار با ارزشی که در مورد حضرت فاطمه معصومه(س) نقل شده گفت: این جملات از چند امام معصوم(ع) نقل شده‌اند که در این روایات برای زائرین حضرت معصومه(س) بهشت را بشارت می‌دهند.
وی با بیان این که حضرت معصومه(س) دارای القاب مختلفی هستند تصریح کرد: یکی از القاب حضرت، معصومه است که بسیار با معنا و با ارزش است و نشان می‌دهد که حضرت دارای مقام عصمت هستند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه یکی از القاب حضرت معصومه(س)، کریمه اهل بیت(س) است گفت:عصمت حضرت معصومه(س) قوت قلب ایران زمین است.
 حضرت امام حسن(ع) به لقب کریم اهل بیت ملقب شده‌اند و حضرت معصومه (س)نیز ملقب به کریمه اهل‌بیت(س) هستند که یکی از ارزشمندترین ویژگی‌های حضرت بوده و این لقب دارای جریانی است که در کتاب‌ها از مرجع عالی‌قدر مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی نقل شده است.
وی با اشاره به عبارت "عندالله شان من الشان" در زیارتنامه حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: این عبارت نشان‌گر مقام والای حضرت است، چون شان به صورت نکره آمده و بر اساس نکات ادبی نکره گاهی در مقام تعظیم است یعنی مقام بسیار بالایی دارد.
نائب رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: در زیارتنامه حضرت معصومه (س) داریم که از حضرت شفاعت می‌خواهیم و بسیار ارزشمند است؛ نشان می‌دهد که در کنار اهل‌بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) حضرت دارای مقام شفاعت است.
وی با بیان اینکه شفاعت یکی از مقام‌هایی است که شیعه در ارتباط با اهل‌بیت (ع) قائل است گفت: شفاعت مقام بسیار بالایی است که در رابطه به فاطمه معصومه(س) نیز نقل شده است و در یک جمله می‌توانیم بگوییم که یکی از الگوهای بسیار با ارزش در مکتب حقه شیعه فاطمه معصومه(س) است که می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای بانوان شیعه خصوصاً بانوان ایرانی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه نهادینه شدن تشیع در ایران مدیون هجرت ولایت مدارانه حضرت معصومه به ایران می‌باشد گفت: پدیده تاریخی حرکت حضرت معصومه(س) تنها برای دیدن امام خود حضرت رضا(ع) نبوده و سفر او باعث شد که مضجع شریفش به عنوان قلب تپنده عالم تشیع و پناهگاه علما و اندیشمندان و بزرگان دین گردد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین