عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
سپاس خداوندی را که دنیا را آفرید و آن را خانه فنا و نابودی قرار داد که اهل خود را از حالی به حالی دگرگون کند؛ مغرور و فریب خورده کسی است که فریب دنیا را بخورد و بدبخت کسی است که دنیا او را گول بزند.

عقیق:علی نیکزاد، مدیر انتشارات امام هادی (ع) در گفتگویی با اعلام خبر انتشار کتاب «دیدارها و گفتگوهای سیدالشهدا (ع)» اظهار کرد: این کتاب به قلم مهدی عبداللهی گفتگوها و دیدارهای امام حسین (ع) را گردآوری کرده است که مطالب گوناگونی از جمله فلسفه قیام و سطح فکری و فرهنگی مردم و نخبگان آن عصر را می توان از این اثر برداشت کرد.

وی با بیان این که نویسنده این گفتگوها و ملاقات ها را از منابع اصلی استخراج کرده و در اختیار صاحبنظران و سخنوران قرار دهد تا آنان بتوانند با دسترسی به این سخنان و گفتگوها در مجموعه ای کوچک در تحلیل درست از قیام آن حضرت (ع) بپردازند، گفت: دیدارها و گفتگوهای امام حسین (ع) در مسیر قیام در مدینه، در مکه، از مکه تا کربلا، در کربلا، شب عاشورا، روز عاشورا، گفتگوهای دیگر، عناوین فصل های این کتاب را تشکیل می دهند.  

به گفته نیکزاد سخنان امام (ع) با ولید و مردم بعد از هلاکت معاویه، ملاقات مروان و امام (ع)، ملاقات ابن زیبر با امام در مکه، گفتگوی ابن عباس با امام حسین (ع) در مکه، ملاقات امام و فرزدق شاعر، رسیدن امام (ع) به کربلا، ملاقات عمر سعد و امام (ع) در کربلا، گفتار امام و اصحابش در شب عاشورا، گفتگوی امام (ع) با خواهرش در شب عاشورا، سخن امام (ع) خطاب به اشراف کوفه از جمله ابن سعد، پیوستن حر به اردوگاه امام حسین (ع) و شهادت امام حسین (ع) از دیگر مطالبی است که در این اثر به چشم می خورد.

مدیر انتشارات امام هادی (ع) تصریح کرد: در بخشی از این کتاب عنوان شده است: امام (ع) در مقابل کوفیان قرار گرفت به صفوف آن قوم که همانند سیل بود و به سوی ابن سعد که در میان سران کوفه جای داشت نظر انداخت و چنین خطبه آغاز کرد: سپاس خداوندی را که دنیا را آفرید و آن را خانه ی فنا و نابودی قرار داد که اهل خود را از حالی به حالی دگرگون کند. مغرور و فریب خورده کسی است که فریب دنیا را بخورد و بدبخت کسی است که دنیا او را گول بزند. دنیا شما را گول نزند زیرا هر کس به دنیا اعتماد کند، امید او را می بُرد و کسی که در او طمع کند او را پشیمان می سازد. می بینم برای کاری گرد آمده اید که غضب خداوند در آن است و روی مهربان خود را از شما برگردانده و عقاب خود را بر شما روا داشته و از رحمت خویش شما را دور کرده است پس چه نیکو پروردگاری پروردگار ما و چه بد بنده ای هستید شما. اقرار به طاعت کردید و به رسالت محمد (ص) ایمان آوردید سپس آماده جنگ با ذریه و عترت او شدید و تصمیم به کشتن آن ها گرفتید انا لله  انا الیه راجعون. اینها گروهی هستند که بعد از ایمان کفر ورزیدند پس دوری باد این قوم ستمگر را.

نیکزاد خاطرنشان کرد: چاپ سوم «دیدارها و گفتگوهای سید الشهدا (ع)» در 120 صفحه، با شمارگان یک هزار نسخه و بهای 3600 تومان به تازگی از سوی انتشارات امام هادی (ع) روانه بازار کتاب شده است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین