عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
نماینده کلیمیان در مجلس:
نماینده کلیمیان ایران در مجلس گفت: مساجد در جهان اسلام بهترین مکان‌ برای وحدت بخشی بین پیروان ادیان محسوب می‌شوند که متأسفانه گرفتار تخریب و از بین رفتن از سوی گروه‌های تروریستی شده‌اند.
عقیق:سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در آستانه روز جهانی مسجد با اشاره به اهمیت عبادتگاه‌ها در بین تمامی ادیان گفت: تمامی عبادتگاه‌های توحیدی محل تجلی انوار الهی و توجه عبادت‌کنندگان است؛ از معابد، کلیساها، کنشت‌ها، کنیسه‌ها گرفته تا مساجد همه اینها برای همه عبادت‌کنندگان مقدس و با اهمیت است.

وی با بیان اینکه شخصاً به تمامی پیروان ادیان توحیدی احترام می‌گذارد و برایشان آرزوی موفقیت می‌کند، افزود: از دوران گذشته تاکنون مباحثی درباره تخریب اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان و دیگر ادیان مطرح می‌شد. از قدیم کعبه، خانه خدا و دیگر حرمین را تخریب می‌کردند و این امر خشم و غضب طرفداران و مؤمنان را برمی‌انگیخت، امروز هم شاهد این تخریب‌ها در جهان اسلام به نام دین هستیم در حالی که اینها بویی از دین نبرده‌اند.

مره صدق اظهار داشت: وظیفه ما در این برهه تاریخی حفظ میراث دینی و میراث فرهنگی است که بخشی از هویت ما محسوب می‌شود. همه پیروان ادیان توحیدی در سرتاسر دنیا وظیفه حراست و نگهداری از معابد، کلیساها و مساجد را دارند؛ اینها ارزش‌های الهی هستند که هر چه بیشتر در جامعه مطرح و امکان آزادانه استفاده از این فعالیت‌های عبادی فراهم شود، احساس امنیت بیشتری می‌کنند.

نماینده مردم کلیمی در مجلس شورای اسلامی درباره وجود مساجد و تأثیری که در جهان اسلام می‌توانند داشته باشند، گفت: مساجد نه تنها در وحدت مسلمانان بلکه در وحدت پیروان ادیان توحیدی می‌توانند مؤثر باشند و محلی هستند که افراد در آن علاوه بر فرایض دینی، ارتباط تنگاتنگی نیز می‌توانند با افراد مختلف برای شناخت و وحدت بخشی برقرار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت مساجد برای همه ما و به ویژه مسلمانان مقدس است و وظیفه همه پیروان ادیان هم احترام به ارزش‌های مسلمانان و به ویژه شیعیان در ایران و دیگر کشورهای اسلامی است، چیزی که این روزها می‌بینیم توسط گروه‌های تروریستی رعایت نشده و توهین به مقدسات تمامی ادیان به ویژه مسلمانان صورت می‌گیرد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین