عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
امین میرانی متولد 1371 در شهرستان میناب استان هرمزگان با حفظ کل قرآن کریم طی چهار ماه رکورد کوتاه‌ترین زمان حفظ را به خود اختصاص داده است.
عقیق:امین میرانی، حافظ کل قرآن کریم در گفتگویی در خصوص نحوه حفظ قرآن کریم اظهار داشت: در مدرسه شبانه‌روزی بیت‌الحزان شیراز که برنامه یکساله برای حفظ قرآن کریم دارد، با کمک اساتید و با توجه به توانایی خدادادیم موفق به حفظ کل قرآن در عرض 4 ماه شدم.

وی افزود: از اول مرداد سال 92 برنامه حفظ خود را با صرف روزانه 2 ساعت و با حفظ 2 الی 3 صفحه شروع کردم و روزهای آخر این تعداد به 7 صفحه در روز رسید.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه «در هجدهم آذر سال 92 حافظ کل قرآن شده» بیان داشت: در روزهای پایانی حفظ قرآن بعضی روزهای 13 جزء را مرور می‌کردم روزانه و حدود 15 ساعت وقت صرف حفظ قرآن کریم می‌کردم.

وی «خدمت به قرآن» را انگیزه اصلی خود از حفظ قرآن در این مدت کوتاه بر شمرد و توضیح داد: وقتی مردم می‌بینند یک نفر موفق شده قرآن را طی 4 ماه حفظ کند، تشویق می‌شوند که به این کار اقدام کنند به طوری که پس از اتمام حفظ قرآن توسط بنده، برادرانم نیز شروع به حفظ قرآن کردند و در مدت حدود 8 ماه موفق به انجام آن شدند.

میرانی افزود: 4 خواهر و برادر بنده حافظ قرآن بوده و 2 برادرم نیز در حال حفظ هستند و قرار است همه 9 فرزند خانواده ما حافظ کل قرآن شوند.

وی که هم اکنون مدیر اجرایی جامعة‌الحفظ بیت‌الزهرا در شهرستان میناب است در پایان علاقه‌ شدید به حفظ کلام خدارا در کنار انگیزه خدمت به قرآن از جمله علت‌های سرعت بخشیدن به برنامه حفظ خود در جهت اتمام 4 ماهه قرآن کریم بر‌شمرد.

گفتنی است چندی پیش نیز یک نوجوان ترکیه‌ای طی 3 ماه موفق به حفظ کل قرآن کریم شده بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین