عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
جلسه هماهنگي ستاد اربعين با حضور نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق، سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا معلي، مدير دفتر نمايندگي سازمان حج وزيارت و جمعي از نمايندگان نهادهاي مرتبط در امر خدمات رساني به زائرين، در محل سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا معلي تشكيل شد.
عقیق: جلسه هماهنگي ستاد اربعين با حضور حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا معلي، قاسمي مدير دفتر نمايندگي سازمان حج وزيارت و جمعي از نمايندگان نهادهاي مرتبط در امر خدمات رساني به زائرين، در محل سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا معلي تشكيل شد.
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا ، بر لزوم تشكيل منظم جلسات هماهنگي ستاد اربعين تاكيد و آمادگي سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا معلي را براي همكاري با اين ستاد و استفاده از تمام ظرفيت‌هاي نمايندگي براي خدمات رساني به زائرين در ايام اربعين اعلام كرد.
سپس حجت‌الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با اشاره به تشكيل منظم جلسات هماهنگي ستاد فرهنگي اربعين، خاطر نشان كرد: در اربعين امسال شاهد برنامه هاي بهتري نسبت به سال قبل در عرصه فرهنگي و خدماتي به زائران خواهيم بود.
وي ارتقاء سطح معرفتي و معنوي زائرين حسيني را هدف اصلي ستاد فرهنگي اربعين حسيني اعلام كرد وافزود : اغلب محصولات فرهنگي ويژه اربعين شامل كتاب ، بروشور ، پوستر و بسته هاي فرهنگي آماده شده است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري افزود: بايد از اين مناسبت و ظرفيت عظيم و بزرگ ايجاد شده در راستاي اعتلاي هرچه بيشتر جايگاه تشيع در منطقه و جهان استفاد كرد.
در ادامه اين جلسه قاسمي نيز گزارشي از آخرين اقدامات ستاد اربعين و نخستين جلسه هماهنگي با مسئولين محلي استان كربلا معلي ارائه كرد و خاطر نشان ساخت كه مدارس ، حسينيه ها و ساير امكانات و ظرفيت هاي شهر كربلا شناسايي شده و با همكاري مقامات محلي از تمامي ظرفيت هاي موجود براي خدمات رساني به زائرين استفاده خواهد شد.
وي تاكيد كرد در اربعين آتي در طول مسير پياده روي منتهي به شهر كربلا ، مواكب زائرين ايراني زير پرچم واحد موكب امام رضا (ع) به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
در ادامه نيز هر يك از نمايندگان نهادهاي مرتبط ديدگاه ها و نقطه نظرات خود را ارائه كردند.
در پايان جلسه مقرر گرديد اعضا ستاد اربعين در جلسه آينده گزارشي از پيشرفت كار و آخرين اقدامات ميداني خود براي خدمات رساني به زائرين اربعين ارائه كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین