عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
تحقیقات نشان می‌دهد:
براساس تحلیل جدیدی که از تحقیقات موسسه پیو صورت گرفته است اسلام در آمریکا دارای سریعترین نرخ رشد است و پیروان آنرا اقوام مختلفی تشکیل داده اند.
عقیق:موسسه تحقیقاتی پیو با بررسی ۲۹ تعلق دینی مختلف و بررسی پنج گروه قومی و نژادی چون اسپانیایی ها، غیر اسپانیایی های سفیدپوست، سیاه پوستها، آسیایی ها و آمریکایی هایی که والدینشان از دو نژاد مختلف هستند به این نتیجه رسیده است که اسلام دارای دومین گروه متکثر در آمریکاست. بدین معنا که پیروان دین مبین اسلام در آمریکا در میان اقوام و نژادهای مختلف گسترده شده اند.

این موسسه نتایج تحلیلهای آماری خود را بدین شکل اعلام کرده است که هر چقدر پیروان یک دین از نظر نژادی و قومی متکثرتر و متنوع تر باشند، تعداد آنها هم بیشتر است. یک گروه دینی که صرفا از یک نژاد تشکیل شده تعداد پیروان آن هم به همان میزان کم است.

پیروان دین اسلام و اعضای جامعه اسلامی آمریکا را بیشتر سفیدپوستان، سیاه پوستان و آسیایی ها تشکیل داده اند. اکثریت مسلمانان آمریکایی اهل کشورهای حوزه خاورمیانه هستند که در گروه سفید پوستان طبقه بندی شده اند.

این موسسه تحقیقاتی در تحقیقی دیگر اعلام کرده است که انتظار می رود مهاجرت مسلمانان به ایالات متحده آمریکا ظرف دو دهه آینده تعداد مسلمانان را تا سال ۲۰۳۰ دو برابر کند.

جمعیت کنونی مسلمانان آمریکایی ۲.۶ میلیون نفر تخمین زده شده است.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین