عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
با همکاری آستان مقدس حسینی و رضوی؛
بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با همکاری آستان مقدس حسینی دانشنامه امام حسین(ع) را به زبان عربی تدوین خواهند کرد.
عقیق: مدیر گروه رایانه بنیاد پژوهش‌های اسلامی با بیان این خبر گفت: به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان عرب‌زبان در ارتباط با زوایای مختلف زندگانی و عملکرد امام حسین(ع) دانشنامه امام حسین(ع) به زبان عربی تدوین می‌شود.
سید محمدحیدری اصیل با اشاره به ویرایش نسخه فارسی این دانشنامه، اظهارداشت: نسخه عربی این نرم‌افزار با ویرایش و اضافه‌شدن مطالب جدید تدوین خواهد شد.
وی با اشاره به این که از تصاویر، فیلم‌ها و مطالب جدید نسخه عربی دانشنامه امام حسین(ع) از کربلای معلی استفاده خواهد شد، افزود: این طرح با همکاری آستان قدس حسینی در کربلا شروع به کار کرده است.
وی در خصوص منابع مورد استفاده نسخه عربی این دانشنامه گفت: 2 هزار جلد از منابع معتبر و متقن عربی در این ارتباط جمع‌آوری شده که در کنار آن از دیگر مقالات جدید به زبان‌های عربی استفاده خواهد شد.
مدیر گروه رایانه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در نسخه عربی دانشنامه امام حسین(ع) تصاویری از نصب ضریح جدید امام حسین(ع) اضافه می‌شود.
حیدری با بیان مشخصات «نرم‌افزار فارسی دانش‌نامه امام حسین(ع)» گفت: 3 هزار مدخل شامل 12 هزار صفحه متن پژوهشی در نرم افزار دانش‌نامه امام حسین(ع) در نظر گرفته شده که حاصل تلاش گروهی، محققان و پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی در گروه‌های مختلف است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، وی اظهارداشت: نسخه فارسی این نرم‌افزار دربردارنده زندگی نامه امام حسین(ع) و سخنان ایشان، عاشورا، رجال، حرم مطهر، کلام، فقه، اشعار، شجره‌نامه، فرهنگ‌نامه، مقالات برگزیده، کتاب‌شناسی، مقاله‌شناسی و گالری عکس و فیلم تدوین شده است.
یادآور می‌شود؛ گروه رایانه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تاکنون «نر‌م‌افزار دانشنامه امام حسین(ع)»، «نرم‌افزار فروغ ولایت» و «نرم‌افزار آهو» را تولید کرده است.


منبع:قدس آنلاین
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین