عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
مدير حج و زيارت كهگيلويه و بويراحمد از كاهش 6 درصدي هزينه‌هاي حج تمتع در سال جاري با توجه به افزايش كيفيت خدمات خبر داد.
عقیق: رحمان فاضلي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه اهميت هر موضوع و يا هر واقعيت اجتماعي به اندازه حوزه وسعت و ميزان تاثيرگذاري آن در جامعه و افراد است،
اظهار كرد: سفر حج يكي از اين موضوعات مهم اجتماعي است كه در ابعاد مختلف داراي اهميت است.
مدير حج و زيارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: ايجاد آرامش روحي و رواني افراد جامعه و امنيت در ابعاد مختلف، افزايش معرفت و معنويت، توجه به تقرب به خداي متعال و ايجاد تحول روحي، تعظيم شعائر الهي، پرداخت ديون الهي و بدهكاري‌هاي شخصي و بانكي، تقويت بينش و بصيرت سياسي و اجتماعي از فوائد سفر زيارتي حج است.
فاضلي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري، اظهار كرد: اوج همدلي و همزباني همه اركان، اجزاء و كارگزاران حج و زائران با يك مديريت به معناي واقعي جهادي در حج متبلور است.
اين مسئول اضافه كرد: امسال در حوزه حج تمتع يك كاروان 119 نفره شامل 61 مرد و 54 زن و چهار نفر عوامل در فاصله زماني 7 الي 10 شهريور از ايستگاه پروازي شيراز به مدينه منوره مشرف مي‌شوند.
وي گفت: مقدمات سفر از جمله كار آموزش، معاينات پزشكي و بررسي استطاعت جسمي، انجام واكسيناسيون و آنفلوانزا انجام شده است.
فاضلي افزود: امسال با توجه به اينكه كيفيت خدمات در حج افزايش يافته ولي حدود 6 درصد كاهش هزينه‌هاي سفر را داريم كه هزينه‌هاي سفر را به صورت دو مرحله‌اي از زائران دريافت كرده‌ايم.
مدير حج و زيارت كهگيلويه و بويراحمد افزود: زائران اعزامي سال جاري افرادي هستند كه تا پايان اسفند 84 در بانك ملي ثبت‌نام و وديعه‌گذاري كرده‌اند و با توجه به اينكه تعداد افراد ثبت‌نام شده در نوبت به اندازه سهميه بيش از 15 سال آينده است، فعلاً برنامه‌اي براي ثبت‌نام جديد در حج تمتع وجود ندارد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین