عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
آیت‌الله مکارم شیرازی:
یک مرجع عظام تقلید ضمن تاکید بر ضرورت ساخت زائرسراها با اصول معماری مستحکم، اظهار کرد: این زائرسراها باید به گونه‌ای ساخته شوند که تا 300 سال عمر کنند و امکانات رفاهی را با هزینه‌ای اندک در اختیار زائرین قرار دهند.
عقیق:آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در مراسم عملیات اجرایی زائرسراهای مشهد، با اشاره به اینکه فهم فلسفه زیارت ضروری است، بیان کرد: برای فهمیدن اهمیت اجرای پروژه‌هایی نظیر زائرسراهای صادقیه باید فلسفه زیارت را درک کنیم.
وی اتحاد دستگاه‌های مربوطه را نوعی برکت خواند و افزود: زیارت ائمه مکتب عالی تربیت است و این‌گونه برنامه‌ها در جهت آسان‌سازی زیارت صورت می‌گیرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: بسیاری از افراد به دلیل مشکلات مالی توان زیارت ندارند و با به وجود آمدن چنین زائرسراهایی امکان حضور این افراد در اماکن متبرکه فراهم می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از عوامل سنگدلی‌های گروه‌هایی نظیر داعش ارتباط نداشتن آن‌ها با ائمه است چراکه زیارت مکتب تربیت و زیارت نامه‌ها درس‌های تربیتی‌اند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حرم امام رضا (ع) سالانه 25 میلیون نفر زائر دارد، عنوان کرد: هیچ کلاس تربیتی به اندازه زیارت و زیارت نامه‌ها اثرگذار نیست.
آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: امیدواریم در تامین نیازهای ساختمان مشکلی به وجود نیاید و علاوه بر این در سرعت ساخت و استحکام ساختمان نیز باید دقت شود.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین