عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
تاکید رییس سازمان حج و زیارت؛
کاهش نرخ سفر به عتبات ضروری است کاهش زائر عتبات صحیح نیست و تا آنجا که می‌شود باید تعداد زائران را افزایش دهیم و یکی از راه‌‌های افزایش زائران برداشتن موانع اداری و قوانین دست‌ و‌ پاگیر است.
عقیق: همایش تخصصی عتبات عالیات با حضور مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت و مدیران عامل شرکتهای مرکزی سراسر کشور (شمسا) در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد.

حجت الاسلام سیداحمد موسوی، رئیس سازمان حج و زیارت در ایتدای این همایش گفت: باید تلاش کنیم تا نرخ سفر به عتبات عالیات را پایین بیاوریم و با حداکثر توان تسهیلات در اختیار زوار اباعبدالله(ع) قرار دهیم و از همه چیزمان بگذریم تا زائر امام حسین(ع) به کربلا برود.

کاهش زائر عتبات صحیح نیست

وی با مخالفت با کاهش زائران عتبات عالیات افزود: کاهش زائر عتبات صحیح نیست و تا آنجا که می‌شود باید تعداد زائران را افزایش دهیم که یکی از راه‌‌های افزایش زائران برداشتن موانع اداری و قوانین دست‌و‌پاگیر است.

حجت الاسلام موسوی افزود: میزان تقاضای عتبات عالیات را شرکت شمسا در حد ظرفیت و توان پوشش می‌دهد، اما اگر زمانی اعلام کرد یا متوجه شدیم که میزان تقاضای اعزام در اختیار و توان شمسا نیست و مازاد تقاضا به سوی سفرهای غیرمجاز هدایت می‌شود بایستی با افزایش و توسعه ظرفیت، جلوی اعزام غیرقانونی زائران را بگیریم. پس ظرفیت ملاک ماست و امکان دارد برای تأمین ظرفیت مجموعه ‌ای دیگر به کمک شرکت شمسا بیاید تا ما جوابگوی همه متقاضیان باشیم.

بدهی به شرکت‌های عراقی حل شده‌است

وی در ادامه گفت: مسأله بدهی به شرکت‌های عراقی تقریبا حل شده ‌است. البته به دلیل راحتی زائران و تداوم اعزام، موضوع تأمین ارز عتبات که خارج از وظایف سازمان بود و بخش زیادی از فکر ما را مشغول کرده بود، نیز دنبال شد.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: در سال 91 گام‌های مؤثری در راه تسهیل امور زائران عتبات برداشته شد که مذاکره با وزیر سیاحه عراق و تنظیم و ساماندهی اعزام زائران در ایام اربعین حسینی تلاش‌هایی از این دست بود. تهیه ارز عملیات عتبات در فضایی ایجاد شده ناشی از محدودیت‌ها و شدائد موجود، بسیار سنگین و نفس‌گیر بود.

تأمین عزت، امنیت و سلامت همراه با ارزان کردن سفر کربلا در اولویت است

وی افزود: تأمین عزت و رفاه، امنیت و سلامت همراه با ارزان نمودن سفر و افزایش تسهیلات در عین حال حفظ و ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی به زوار در دستور کار سازمان است و در این راستا بایستی مقررات دست و پاگیر حذف یا اصلاح شده و موانع رفع شود تا مردم براحتی به زیارت بروند که البته همه انرژی ما تنها نباید برای جذب زائر در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها صرف شود و از مشتاقان زیارت اباعبدالله(ع) در روستاها و نقاط محروم غافل شویم.

 در ادامه این مراسم مدیران استانی و مدیران عامل شرکت‌های مرکزی ‌نظرات خود را درخصوص تسهیل و بهبود عملیات اعزام زائران به عراق بیان کردند و کمیته‌های تخصصی در این راستا تشکیل شد.


منبع: حج

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین