عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
امام جمعه ماکو؛
امام جمعه ماکو گفت: رعایت عفاف ظاهری و باطنی امری ضروری بوده و حجاب محدود به پوشش ظاهری نیست و انسان باید تمامی اعضای بدن خود را با نور حجاب مزین کرده تا باطنی نورانی و پاک داشته باشد.

عقیق:حجت الاسلام  ایوب رنجبری در گفتگویی با تاکید بر نهادنیه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه به نقش حجاب در رشد و تعالی انسان اشاره و  اظهارداشت: بحث عفاف و حجاب از سفارش های موکد دین اسلام بوده و صرفا محدود به زنان نمی شود.

وی افزود: رعایت عفاف و حجاب مطابق با فطرت و وجدان الهی بوده و انسان به طور ذاتی سعی در حفظ این امر دارد که در طول تاریخ با رعایت پوشش های مختلف در حفظ حجاب کوشیده است.

حجت الاسلام رنجبری تصریح کرد: رعایت حجاب امری برابر و ضروری برای مردان و زنان بوده و باید به این اصل مهم توجه بیشتری شود.

وی بیان داشت: همه افراد جامعه در مقابل این امر خطیر مسئول هستند و باید تلاش خود را در این زمینه انجام داده تا از خطرات مخرب بوجود آمده برای  جامعه جلوگیری شود تا از این طریق افراد کمتری در جامعه آسیب دیده و فساد اجتماعی کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام رنجبری، با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها در ترویج عفاف و حجاب در جامعه افزود: رسانه مانند شمشیری دولبه عمل کرده و میتواند فرهنگ برهنگی را در جامعه گسترش داده و تاثیر قابل توجهی بر باورها و تفکرات مردم بگذارد.

وی اضافه کرد: رسانه های غربی با انتشار انواع فیلم،کارتون،انیمیشن و با استفاده از فضاهای مجازی فرهنگ برهنگی را به طور غیرمستقیم در جوامع اسلامی گسترش داده و تفکرات مردم را به سوی این فرهنگ نادرست و ویرانگر هدایت می کنند و ارزش های آنان را به تباهی می کشاند.

امام جمعه ماکو با تاکید بر تاثیر عفاف و حجاب در خانواده افزود: این مسئله امری سیاسی نبوده و مردم باید آن را به عنوان امری دینی و تاثیرگذار تلقی کنند و با رعایت این امر مهم آرامش را در خانواده بوجود آورند تا زمینه پایداری و دوام خانواده در جامعه فراهم شود.

وی اذعان داشت: آگاه سازی درست و موثر در جامعه باعث پیدایش تفکراتی محکم و الهی در جامعه شده و احتمال گمراهی انسان به حداکثر می رساند ولی بی توجهی به این امر باعث پیدایش تفکراتی نادرست در ذهن انسان شده و فساد در جامعه را ترویج می دهد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین