عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم رونمایی از قرآن اهدایی به حرم حضرت ابوالفضل مطرح کرد
امام جمعه موقت تهران حضرت ابوالفضل را بهترین باب‌الحوائج دانست و گفت: گره‌هایی که خدا به دست عباس(ع) باز می‌کند به دست هیچ پیامبری باز نمی‌کند، شما کاتبان با خوب کسی معامله کرده‌اید.

عقیق:مراسم رونمایی از مصحف کتابت شده توسط 240 کاتب قرآن کریم جهت اهدا به حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) با حضور حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و جمعی از کاتبان و اهالی قرآن کریم در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم صدیقی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی به برکت قرآن و اهل بیت(ع) گفت: انقلاب اسلامی به برکت قرآن و اهل بیت(ع) پیروز شد و علت آن به کارگیری دستورات قرآن و عترت بود. بقای انقلاب هم عمل به دستورات قرآن و عترت و شکوفایی آن با استفاده از هنر شهادت انجام شد، زیرا خون‌های جوانان لطافت را در کشور ایجاد و پیام‌های قرآن و اهل بیت را برای ما بازنویسی کرد.

برای کسی قرآن را کتابت کرده‌اید که همه کاره امام حسین(ع) است

وی با اشاره به جایگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در نزد امام حسین(ع) گفت: این برنامه مربوط به کسی است که همه کاره دستگاه امام حسین(ع) است و باید به این ذوق و طبع روان درود فرستاد، زیرا شما قلم خود را در خدمت قرآن قرار دادید و این اثر را بیمه حضرت ابوالفضل(ع) کردید.

صدیقی قلم را نخستین آفریده خدا دانست و گفت:‌ اولین چیزهایی که خداوند آفرید قلم، عقل و نور بود که همه اینها یک چیز است عقل حاوی همه زیبایی‌ها است، نور و روشنگر است، عقل هدایت است و این نور را قلم منتشر کرده که همه اینها در وجود پیغمبر(ص) که هم عقل کل، هم نور خدا و هم رحمت جاری است جمع بود.

همه عالم آیات خدا است و این آیات با قلم خدا در قرآن مستور شده است

وی قرآن کریم را آیینه خلق و حق دانست و ادامه داد: خدا هم خود را در قرآن معرفی کرده و هم تمام مخلوقات را در آن نشان داده است. دنیا، آخرت، بهشت، جهنم، مُلک و ملکوت همه در قرآن بیان شده است. خداوند همه عالم را مدرسه، کتاب و مکتوب معرفی کرده، این عالم پیام دارد و پیامش هدایت و راهنمای بشر به سوی خدا است. هیچ موجودی در عالم نیست الا اینکه آیت حق است و این آیات با قلم خدا در قرآن کریم مستور شده است.

خدا اولین و بهترین قاری قرآن است

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه خداوند آیاتش را در قلب پیامبر، کتابت کرده تا ما بتوانیم قرائت کنیم، گفت: زیباترین کتابت و قرائت از آن خدا است. خدا اولین و بهترین قاری قرآن است و اگر حجاب‌ها برداشته شود می‌شنویم که خدا مدام کتابش را قرائت می‌کند. خداوند قرآن را در قلب پیامبر قرائت کرده و اهل بیت(ع) این قرائت را به گوش بندگان می‌رسانند.

قلمی که به زیباترین وجه قرآن را در دل‌های بندگان نوشته قلم عاشورا است

وی خط خوش قرآن را به جمال خدا نزدیک دانست و گفت:‌ قرآن یگانه عالم و آفرینش است و چون قلم آن را نمایش می‌دهد، هرچه زیباتر باشد به جمال خدا نزدیک‌تر است و قلم‌هایی که در خدمت قرآن قرار می‌گیرند مقدس‌ترین قلم‌ها هستند. اما قلمی که به زیباترین وجه قرآن را در دل‌های بندگان نوشته است قلم عاشورا است. اینکه سر امام حسین(ع) بر روی نیزه قرآن می‌خواند زیباترین تجلی عینی قرآن است و بهترین نقاش امام حسین(ع) است حال همه کاره این امام حسین حضرت ابوالفضل العباس(ع) است. پس شما خوش‌نویسان جایگاه خود را بدانید که قرآن کریم را برای چه شخصیتی کتابت کرده‌اید و این بالاترین افتخار شما است زیرا چهار امام معصوم یعنی امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام سجاد (ع) دست حضرت ابوالفضل(ع) را بوسیده‌اند. حال شما زیباترین اثر را به زیباترین نقاش عالم تقدیم کرده‌اید.

گره‌هایی که خدا به دست عباس(ع) باز می‌کند به دست هیچ پیامبری باز نمی‌کند

صدیقی به گریه امام حسین(ع) در روز عاشورا بر دستان ابوالفضل اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) اولین بار کنار نعش علی‌اکبر(ع) و سپس هنگامی که نعش حضرت قاسم(ع) روی زمین کشیده می‌شد اشک ریخت. اما این امام همام هنگامی که کنار نخل القمه آمد و دید علم افتاده و دست علمدار غلم شده، با سوز دل گریست و اشک ریخت. شما که برای حضرت ابوالفضل(ع) قرآن را کتابت کرده‌اید بدانید خدا گره‌هایی که به دست قمر منیر بنی‌هاشم(ع) باز می‌کند به دست هیچ پیامبری باز نمی‌کند خوشا به حال‌تان که با خوب کسی معامله کرده‌اید.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین