عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹
حجت الاسلام ماندگاری در همایش خادمان گل آرایی عتبات عالیات:
حجت الاسلام ماندگاری گفت: معامله عاشقانه با خدا بهترین عملکرد دنیایی انسان ها محسوب می شود که دارای سه شرط ایمان به غیب، نگاه بدهکارانه و خلوص است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در دومین همایش خادمان و بانیان گل آرایی عتبات عالیات با بیان اینکه دنیا محل تجارت است، اظهار داشت: هنر انسان این است که در این دنیا بفهمد مشتری خوب کیست و اگر شیطان را به عنوان مشتری برگزیند، ضرر کرده است زیرا قسم خورده هر کس با من معامله کند کلاه سرش خواهد گذاشت.

وی با اشاره به آیه 22 سوره ابراهیم افزود: شیطان روز قیامت می گوید ای مردم هر کس با من معامله کرد سرش را کلاه گذاشتم و هر کس با خدا معامله کرد، سود برد و در این معامله من تنها شما را دعوت کردم و اجباری نبود.

ماندگاری با بیان اینکه انسان ها گاهی متاع دنیایی خود را به گونه ای آماده می کنند که تنها خریدارش شیطان است، تصریح کرد: در حرم امام رضا (ع) فردی به من گفت چه کنم که امام رضا (ع) جوابگویم باشد و پاسخ دادم طوری لباس بپوش که مورد پسند امام باشد زیرا رعایت حجاب مقدمه ای برای پاسخگویی و اجابت ائمه اطهار است.

وی با بیان اینکه نیت اعمال باید خدایی باشد، گفت: هزاران نفر در ایران اسلامی نیت و آرزوی گل آرایی حرم های مطهر اهل بیت را دارند که خداوند به واسطه همین نیت ثواب آن را نصیب آنها می کند.

ماندگاری اضافه کرد: دنیا همانند یک بازار است، عده ای با شیطان معامله می کنند، عده ای با هدف شهرت با مردم معامله می کنند و عده ای نیز خدا را برای معامله انتخاب می کنند.

وی تصریح کرد: معامله با خدا دو نوع است که یک عده با نگاه تاجرانه معامله می کنند و انتظار دارند در قبال یک کار نیک خود انتظار دارند پاداشش را در همان لحظه دریافت کنند که دارای اشکال نیست اما ضرر خواهند کرد ولی عده ای نیز عاشقانه با خدا معامله می کنند و به دنبال مزد و برکت تاجرانه نیستند.

ماندگاری خاطرنشان کرد: معامله عاشقانه با خدا دارای سه رمز ایمان به غیب، بدهکار دانستن خود در معامله به جای طلبکار بودن و خلوص است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین