عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
شبکه آموزش سیما امشب مجموعه «حدیث سرو» را با موضوع زندگی و ابعاد اجتماعی، سیاسی استاد اخلاق و عرفان آیت الله العظمی محمد تقی بهجت را به روی آنتن می برد.
عقیق:مجموعه «حدیث سرو» به زندگی بزرگان دین می‌پردازد و در هر قسمت یکی از مراجع تقلید، علما و بزرگان حوزه علمیه معرفی می‌شوند و سیره علمی و عملی آنها را روایت می‌کند.

دربرنامه امشب 13 مردادماه به زندگی آیت الله محمد تقی بهجت پرداخته می‌شود. ایشان در سال 1295 هجری شمسی در استان گیلان به دنیا آمد و 27 اردیبهشت سال 1388 چشم از جهان فروبست و در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

خانواده او از اهالی فومن بوده‌اند و تولد محمد تقی به پدر وی بشارت داده شده بود و درست در زمانی که وی از به دنیا آمدن محمد تقی ناامید می شود خداوند فرزند پسری به وی عنایت می کند و او هم بنا به خوابی که دیده بود، نامش را محمد تقی می‌گذارد.

آیت الله بهجت در دوران جوانی به دلیل بیماری و تا آستانه مرگ پیش می‌رود اما خداوند او را دوباره به حیات باز می‌گرداند.

بزرگان در مورد این عالم و فقیه وارسته جملات و تعاریف فراوانی گفته‌اند که از آن جمله می‌توان به سخن علامه طباطبایی اشاره کرد که گفته بود "ایشان (آیت الله بهجت) عبد صالح است.

این مستند از طریق مصاحبه با شاگردان وی و همچنین افرادی چون حسین تقوی و حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت (فرزند آیت االله بهجت) و نیز بازسازی وقایع تاریخی به صورت سریالی در چند قسمت روایت می‌شود.

مجموعه «حدیث سرو» به تهیه کنندگی محمد داودی هر شب ساعت 20:35 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین