عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
طی مراسمی در مجتمع امام خمینی(ره)صورت می گیرد؛
طی مراسمی با حضور اهالی قرآن و هنرمندان در مجتمع امام خمینی(ره) مصحف کتابت شده توسط ۲۴۴ کاتب قرآن به حرم حضرت ابوالفضل(ع) اهدا می‌شود.

عقیق:مصحف کتابت شده توسط کاتبان دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم جهت اهدا به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) طی مراسمی یکشنبه 18 مرداد‌ماه 1394 با حضور هنرمندان و اهالی قرآن کشور رونمایی و به مسئولان حرم قمر منیر بنی هاشم(ع) تحویل می‌شود.

کتابت این مصحف تیر‌ماه سال 1393 توسط 244 نفر از کاتبان و خوشنویسان سراسر کشور انجام و پس از بازبینی و تصحیح توسط مصححّان مرکز طبع و نشر قرآن کریم صورت پذیرفت.

این قرآن در 604 صفحه مطابق با صفحه‌بندی رایج در جهان اسلام کتابت شده که هر صفحه آن دارای 12 سطر است. خط استفاده شده در کتابت این مصحف، خط نسخ و شیوۀ کم علامت برای اعراب‌گذاری کلمات آن انتخاب شده است. این مصحف که با همکاری «ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس­‌الشموس» به رشته تحریر درآمده است.

مراسم رونمایی از این مصحف روز یکشنبه 18 مرداد‌ماه از ساعت 17 در حسینیه الزهرا(س) واقع در بزرگراه رسالت، روبروی مصلی، مجتمع امام خمینی(ره) برگزار و علاوه بر مسئولان فرهنگی کشور و اساتید و خوشنویسان دارالکتابه، مسئولان حرم مطهر حضرت عباس(ع) نیز حضور خواهند داشت.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین