عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
آیت الله اشرفی شاهرودی:
عالمان دین ثابت کرده اند که اسلام بدون اهل بیت(علیهم السلام) اسلام نیست و همه به این نتیجه رسیده ایم که این مملکت را چیزی جز عنایت ائمه(علیهم السلام) و حضرت ولی عصر(عج)، حفظ نکرده است.
عقیق: آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، از اساتید دروس خارج حوزه علمیه خراسان، در دیدار ستاد مردمی برگزاری مراسم شهادت امام صادق(علیه السلام) با تاکید بر این که باید شکرگزار عشق به اهل بیت(ع) باشیم و برگزاری اجتماع عزاداران یکی از کارهایی است که جای قدردانی دارد، تصریح کرد: تثبیت فرهنگ اهل بیت(ع) و شناخت بیشتر این شخصیت ها از ضرورت های جامعه امروز است.
استاد حوزه علمیه مشهد تاکید کرد: همه به این نتیجه رسیده ایم که این مملکت را چیزی جز عنایت اهل بیت(ع) و حضرت ولی عصر(عج)، حفظ نکرده است.
وی، بر لزوم شناخت شخصیت حضرت صادق(ع) تاکید کرد و با اشاره به اهمیت قرآن و اهل بیت(ع)، یادآور شد: عالمان دین ثابت کرده اند که اسلام بدون اهل بیت(ع) اسلام نیست.
حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به این که اجتماع عزاداران سه شنبه 20 مرداد ماه، ساعت 9 صبح، در میدان شهدای مشهد آغاز می شود، ابراز داشت: عزاداران به صورت دسته جمعی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد و این مراسم در کنار مضجع منور امام رضا(ع) با مداحی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی آیت ا... علم الهدی، امام جمعه مشهد به پایان خواهد رسید.
وی با بیان این که این برنامه به طور کامل مردمی است و حتی نهادها و دستگاه ها نیز خارج از چارچوب اداری با همه توان خود در این برنامه مشارکت دارند، اظهار داشت: یکی از تاکیدهای ستاد برگزاری این مراسم غنای آن است که به طور مثال، سال گذشته با مشارکت سه روزنامه شهرآرا، قدس و خراسان، مسابقه کتابخوانی برگزار شد.
مسئول ستاد مردمی برگزاری مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در مشهد افزود: امسال نیز بنا داریم علاوه بر برگزاری مسابقه کتابخوانی عمومی، مسابقه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان برگزار کنیم.
برپایه این گزارش، مراسم مردمی سالروز شهادت امام صادق(ع) چند سالی است که در مشهد به صورت اجتماع عزاداران و حرکت به سمت حرم مطهر  رضوی برگزار می شود که علما، اساتید، روحانیونو طلاب پس از شرکت در مراسم ویژه ای، در مدرسه علمیه عالی نواب، به این اجتماع ملحق می شوند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین