عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
مدیر مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان سروستان گفت: نباید در برابر مشکلات و اتفاقات روزمره سخت گیر بود؛ چراکه دامن زدن به اشتباهات دیگران؛ علی الخصوص جوانان، مشکلاتی را در پی داشته و مسیر روشنی را به آنان نشان نخواهد داد.
عقیق:حجت الاسلام موسی هوشمند اظهار داشت: بنابر آیات قرآنی، مردم در قیامت به دو گروه تقسیم می شوند؛ گروه نخست، اشخاصی هستند که خداوند به آسانی حساب آنان را رسیدگی می کند و گروه دوم، نقطه مقابل گروه اول بوده و حساب آنان با شدت مورد دقت قرار می گیرد.
وی ابراز داشت: عده ای در زندگی دنیا و رسیدگی به حساب دیگران، فوق العاده سخت گیر بوده و تلاش دارند حق خود را تا آخر بستانند؛ آنان کسانی هستند که در زندگی کمترین گذشت؛ حتی در مورد خانواده و دوستان ندارند و باید توجه داشته باشند که خداوند متعال نیز در برابر اعمال آنان، چنان سخت گیری خواهد کرد که باید در برابر افعال خود جوابگو بوده و کمترین گذشتی برای آنان نخواهد شد.
مدیر مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان سروستان ادامه داد: دسته مقابل آنان، اشخاصی هستند که بسیار آسان گیر، پر گذشت و بزرگوار بوده و تلاش دارند در بسیاری از اوقات، گناهان دوستان، آشنایان، خانواده، حق داران و اشخاص ضعیف را نادیده بگیرند؛ البته گناهانی که نسبت به آنها جنبه ی شخصی دارد.
این استاد حوزه یادآور شد: خداوند متعال نسبت به این افراد، آسان گرفته و آنان را مشمول عفو بی پایان و رحمت وسیع خود قرار می دهد.
حجت الاسلام هوشمند خاطرنشان ساخت: این موضوع، درسی بزرگ برای تمام انسان ها؛ مخصوصا اشخاصی است که مسئولیتی داشته و با مردم سر و کار دارند، می باشد.
مدیر مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان سروستان در پایان گفت: نباید در برابر مشکلات و اتفاقات روزمره سخت گیر بود؛ چراکه دامن زدن به اشتباهات دیگران؛ علی الخصوص جوانان، مشکلاتی را در پی داشته و مسیر روشنی را به آنان نشان نخواهد داد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین