عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
مراسم یادبود میلاد حضرت عبدالله(ع)در هیئت عبدالله ابن حسن(ع)
وقتی در مسیر حق قدم برداشتید خدا عنایتی به انسان می کند به نام بصیرت که در این صورت چشم دل کار می کند. بصیرت اخلاقی که پیدا می کنید اشتباهاتی که از انسان سر می زند سریع جبران می کند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم یادبود میلاد حضرت عبدالله(ع)در هیئت عبدالله ابن حسن(ع) با سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب و مداحی حاج کاظم غفار نژاد ، کربلایی سید وحید مصطفوی و کربلایی مجید پناهی برگزار شد .

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید:

_ اسلام به معنای پذیرش دین حق است. حق در معنا عبارت است از عاملی که انسان را به سوی کمال می رساند. تمام حق گویان عالم هنرشان این بود که ضعف انسان را به سوی کمال برسانند. دنیا وسیله ای است برای رسیدن به آخرت درست. تمام ادیان الهی هم حرفشان این بوده است.

_ مسیر حق و حقیقت نیازمند به ولی حق است. این طور نیست که انسان در مسیر آفتاب و تلالو حق قرار بگیرد. بلکه باید کسی حق را به انسان بشناساند. تا زمانی که پیامبر هست اصل حق شناسی در عالم خوب جلوه می کند. چون کار پیامبران این است که مسیرحق را به انسان ها نشان بدهند.

_ هدف خالق این است که پیامبران را می فرستد و بشارت می دهد که مردم را به سوی حق دعوت کنند. کار پیامبر این است که بشارت می دهد اگر در جبهه حق بودید حزب الله هستید و اگر در جبهه باطل قرار گرفتید بیمتان می دهم که در حزب شیطان هستید.

_ ولی حق به امر خدا نبی است. بعد از روزی که پیامبر خدا از دنیا رفتند جبهه حق گرایی رو به ضعف بود. حق گرایان به تأسی از آیات قرآن کم شدند. حق محدودیت می آورد. باطل آزاد و رها است. کسانی که گناهان را شکار می کنند فرقی برایشان نمی کند که در چه جایی گناه کنند. باطل یله است. و حق باقی است  و ثبات دارد.

_ کسی که در مسیر حق افتاد ، هیچ گاه حق نمی گذارد انسان اهل لاپوشانی باشد ، انسان ها حر و آزادمرد هستند. باطل ماهیت ندارد و شأنیتی برای ابراز ندارد و مدام در حال لاپوشی کردن می باشد.  آدم هایی که در جبهه حق قدم می گذارند خیلی کم هستند.

_ وقتی در مسیر حق قدم برداشتید خدا عنایتی به انسان می کند به نام بصیرت که در این صورت  چشم دل کار می کند. بصیرت اخلاقی که پیدا می کنید اشتباهاتی که از انسان سر می زند سریع جبران می کند.

_ باید از امام حق تبعیت کرد. آن هایی که پای امام حق ماندند بردند. جاودانه های خلقت حق گراها می باشند. در کنار امام حق بودن بهشت را برایمان دارد و حسن عاقبت دنیا و آخرت را به همراه دارد.  امروز امام حق در پس پرده غیبت است ، من و شما وظیفه سنگین تری در دفاع از کلمه حق داریم. در ولایت پذیری و ولایت مداری اینقدر باید بصیرت و شعور دینی داشته باشیم که نگذاریم دشمن از لسان خودمان حرف بزند.

_ وظیفه ما این است که باید فرهنگ اعتقادی را در چه عصر ظهور و چه عصر غیبت بالا ببریم و در این صورت است که به اشتباه نمی رویم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین