عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي گفت: ما در سفر، اجير مردم نجيبي هستيم كه حتي به اجيرشان احترام مي‌گذارند و گاهي دست آن‌ها را مي‌بوسند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بهجتي (بازقندي) نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، با بيان اين جمله در جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي حاضر در اين شهر مقدس افزود: شما دو فضيلت داريد؛ يكي اين كه خودتان زائريد و ديگري خدمتگزار زائريد.
وي در ادامه با اشاره به حديثي از رسول مكرم اسلام، حضرت محمد بن عبدالله صلي‌الله عليه و آله و سلم اظهار داشت: به فرموده ايشان، پست‌ترين انسان‌ها كسي است كه به مردم اهانت كند، صالح‌ترين و بهترين انسان‌ها كسي است كه مصلحت مردم را در نظر بگيرد و براي صلاحشان قدم بردارد و بهترين خلق، كسي است كه به مردم نفع برساند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اين كه سفر به عتبات، يك سفر معنوي، ارزشي، زيارتي و اعتقادي است، گفت: هم روحانيون و مداحان و هم مردم بايد از فرصت‌هاي اين سفر به بهترين شكل ممكن استفاده كنند. به اعتقاد من، يكي از بهترين فرصت‌ها براي گفت‌وگو با زائران در رفت و آمدهاست؛ به ويژه كاروان‌هايي كه به صورت زميني به عتبات عاليات سفر مي‌كنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي همچنين اظهار داشت: در سفر كربلا، روضه هم بايد خوانده شود، اما همه سفر، روضه نيست. معرفت‌افزايي و محكم كردن اعتقادات مردم از روضه مهم‌تر است. چنان كه قبلا هم شنيده‌ايم كه مي‌گويند: «روضه، نمك مجلس است.» بنابراين، اول بايد غذا را آماده كنيم و بعد به آن نمك بيفزاييم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین