عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
براي نخستين بار در كربلاي معلي؛
مركز مطالعات و پژوهش‌هاي آستان قدس حسيني فراخوان اولين كنگره جهاني «وحيد بهبهاني» را اعلام كرد. اين همايش با همكاري موسسه «دارالتراث» نجف اشرف روز يكشنبه 11 مرداد در صحن مطهر حسيني برگزار مي‌شود. اعضاي كميته برگزاري اين همايش با تلاش‌هاي فراوان موفق به كسب موافقت سازمان يونسكو مبني بر ثبت مقالات، پژوهش‌ها وكتاب‌هاي اين كنگره در برنامه خاطرات جهاني شدند.
عقیق: مركز مطالعات و پژوهش‌هاي آستان قدس حسيني فراخوان اولين كنگره جهاني «وحيد بهبهاني» را اعلام كرد. اين همايش با همكاري موسسه «دارالتراث» نجف اشرف روز يكشنبه 11 مرداد در صحن مطهر حسيني برگزار مي‌شود.
بنا بر اعلام كميته برگزاري همايش، سازمان يونسكو توافق خود را مبني بر ثبت فعاليت‌هاي اين كنگره در برنامه خاطرات جهاني وابسته به اين موسسه را اعلام كرد.
سيدحسن بروجردي، مدير كنگره در اين باره اظهار داشت: بر اساس طرحي كه از سال 1992 در سازمان يونسكو براي پيشگيري از فقدان خاطرات جمعي آغاز شده، اين سازمان آرشيوي ارزشمند از اسناد و مجموعه‌اي از كتابخانه‌هاي نقاط مختلف جهان را حفظ و به صورت گسترده نشر مي‌دهد.
وي افزود: اعضاي كميته برگزاري اين همايش با تلاش‌هاي فراوان موفق به كسب موافقت سازمان يونسكو مبني بر ثبت مقالات، پژوهش‌ها وكتاب‌هاي اين كنگره در برنامه خاطرات جهاني شدند.
علامه محمدباقر بهبهاني (۱۱۱۸ هجري قمري ـ ۱۲۰۵ هجري قمري)، مشهور به وحيد بهبهاني و ملقب به آقا، فقيه، اصولي و مؤلف امامي قرن ۱۲ قمري است. علامه بهبهاني از سوي سيدمحمد طباطبايي اصفهاني، «وحيد عصر» (يگانه دوران) لقب گرفت و به لقب‌هاي ديگري همچون «استاد اكبر»، «استاد كل»، «علامه ثاني» و «محقق ثالث» نيز مشهور است. وي شاگرد اساتيد بزرگي در اصفهان، نجف و كربلا بود و خود، شاگردان بسياري را تربيت كرد. از ويژگي‌هاي زندگاني او مي‌توان به مبارزه با اخباري‌گري و اخباريان تندرو اشاره كرد كه پس از 30 سال به ثمر نشست. وحيد بهبهاني كه در اصفهان زاده شده بود، در كربلا درگذشت و در حرم امام حسين (ع) دفن شد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین