عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
اين نرم‌افزار به معرفي شهر كربلاي معلي و حرم حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و حضرت عباس(ع) مي‌پردازد. نرم‌افزار با هدف ارائه تمامي اطلاعاتي كه زائران براي سفر به كربلا به آن نياز دارند، گردآوري شده است، همچنين كساني كه توفيق زيارت پيدا نكرده‌اند، بتوانند يك تصوير كلي و خلاصه نسبت به شهر كربلا در ذهن ايجاد كنند.
عقیق: فياض‌بخش، مدير پروژه توليد نرم‌افزار آستان جانان، با اشاره به ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار گفت: اين نرم‌افزار به معرفي شهر كربلاي معلي و حرم حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و حضرت عباس(ع) مي‌پردازد. نرم‌افزار با هدف ارائه تمامي اطلاعاتي كه زائران براي سفر به كربلا به آن نياز دارند، گردآوري شده است، همچنين كساني كه توفيق زيارت پيدا نكرده‌اند، بتوانند يك تصوير كلي و خلاصه نسبت به شهر كربلا در ذهن ايجاد كنند. 

وي در ادامه بيان كرد: در نرم‌افزار آستان جانان يك مدل شماتيك سه‌بعدي از شهر كربلا و حرم‌هاي شريف گنجانده شده است كه اين مدل تفضيلي نيست و شماتيك است. اما مكان‌يابي در آن با دقت صورت گرفته و به كاربر ذهنيت تصويري لازم را مي‌دهد. 

مدير پروژه نرم‌افزار آستان جانان افزود: اطلاعاتي هم در اين نرم‌افزار قرار داده شده كه علاوه بر مدل و تصوير، داراي توضيحات نيز هست و تمام اطلاعات مورد نياز يك زائر در آن به صورت متني وجود دارد. 
وي خاطرنشان كرد: نزديك به دو هزار تصوير در اين نرم‌افزار گنجانده شده است. اين تصاوير با توضيحات كامل و بصورت طبقه‌بندي شده قرار داده شده و اين‌چنين كاري تا به حال سابقه نداشته است كه تقريباً 100 عكس تاريخي از كربلا با توضيحات كامل و به ترتيب تاريخ در يك نرم‌افزار وجود داشته باشد كه كاربران بتوانند اين تصاوير را به صورت ساختارمند، مشاهده كنند. در اين كار نقشه مكان‌‌هاي زيارتي و سياحتي در حومه شهر كربلا نيز قرار گرفته است كه براي اولين‌بار شاهد عرضه چنين نقشه‌اي براي زائران هستيم. 

گفتني است، قسمت‌هاي اصلي نرم‌افزار آستان جانان به شرح زير است؛ اطلاعات كلي از كربلا بصورت اوليه نسبت به كشور عراق و شهر كربلا، معرفي اماكن شهر كربلا بصورت كامل، حرم حضرت سيد الشهدا(ع)، حرم حضرت عباس(ع)، معرفي شخصيت‌هاي مدفون در كربلا كه شخصيت‌هاي سياسي و كشوري مانند علماء و فقهاي هر عصر، انديشمندان، شاه‌هاي قاجار در آن بيان شده و بصورت مكان‌يابي شده و با توضيحات كامل از زندگي هر كدام از ايشان قرار داده‌ شده است. 


منبع: خبرگزاری ایکنا
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین