عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
جمعي از طلاب مشهد همراه با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف با حضرت آيت‌الله العظمي شيخ بشير نجفي در اين شهر ديدار كردند.
عقیق: در اين ديدار كه مسئولان بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف و جمع كثيري از طلاب حوزه علميه مشهد مقدس در آن حضور داشتند،
ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمين احساني، گزارش كوتاهي از روند حضور زائران ايراني ارائه كرد و اظهار داشت: دو ملت ايران و عراق تحت لواي مقام عظماي ولايت و مرجعيت ديني با وحدت كلمه و انسجام با پيروي از مكتب اهل‌البيت عليهم‌السلام، همواره ياور مستضعفين و خصم مستكبران هستند و اين امر در حضور ميليوني اربعين حسيني براي جهانيان كاملا مشهود بود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف ابراز اميدواري كرد كه در اربعين سال جاري نسبت به اربعين سال گذشته شور و اشتياق بيش‌تري را شاهد باشيم.
سپس حضرت آيت‌الله العظمي شيخ بشير نجفي از آيات عظام نجف، ضمن خوشامدگويي به حاضران، بيانات مبسوطي را ايراد كرد و مطالبي را به عنوان توصيه به طلاب و جمع حاضر در ذيل آيه شريفه لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ (164 آل عمران) ابراز داشت.
ايشان گفت: در آيه شريفه اول توصيه به تزكيه و بعد به تعليم شده و لازم است طلاب به تزكيه خود بپردازند. البته لازم است بدانيد كه يكي از شرايط تزكيه، تسليم بودن در مقابل پروردگار است.
توصيه و تحسين طلاب به حفظ قرآن مجيد و دقت در يادگيري متون عربي و ادبيات قديم كه اين يادگيري مقدمه فهم قرآن و احاديث اهل بيت است، از سفارش‌هاي معظم له به طلاب جوان حوزه علميه مشهد مقدس بود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین