عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
با حضور حجج‌اسلام تسخیری و محمدیان:
مراسم آئین معرفی کتاب " درس‌های پیامبر اعظم (ص) " برگزار میشود.

عقیق: مراسم آئین معرفی کتاب «درس‌های پیامبر اعظم(ص) » گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ی شخصیّت، ویژگی‌ها، و بعثت نبیّ مکرّم اسلام(ص) برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین تسخیری مشاور مقام معظّم رهبری در امور جهان اسلام، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام پناهیان و دکتر محمدحسین رجبی دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام برگزار می‌گردد.

مراسم فوق در تاریخ 14 اسفند از ساعت 10 الی 12 صبح در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظَم رهبری برگزار می‌گردد.

این کتاب در 278 صفحه شامل گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ی شخصیّت، ویژگی‌ها، و بعثت نبیّ مکرّم اسلام(ص) می‌باشد که از میان بیانات معظّمٌ‌له از خرداد 1368 تا شهریور ارائه شده است.

علاقه مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیّه کتب فوق میتوانند با شماره تلفن‌های  66493548 و66483695 تماس حاصل نمایند و یا با به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir پیام ارسال نمایند.

 

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

« امروز امّت اسلام و ملّت ما بیش از همیشه به پیغمبر اعظم خود نیازمند است؛ به هدایت او، به بشارت و انذار او، به پیام و معنویّت او، و به رحمتى که او به انسانها درس داد و تعلیم داد. امروز درس پیغمبر اسلام براى امّتش و براى همه بشریّت، درسِ عالم شدن، قوى شدن، درس اخلاق و کرامت، درس رحمت، درس جهاد و عزّت، و درس مقاومت است. پس نام امسال به طور طبیعى، نام مبارک پیامبر اعظم است. در سایهى این نام و این یاد، ملّت ما درسهاى پیغمبر را باید مرور کند و آنها را به درس‌هاى زندگى و برنامه‌هاى جارى خود تبدیل کند. ملّت ما به شاگردى مکتب نبوى و درس محمّدى افتخار مى‌کند. ملّت ما پرچم اسلام را در میان امّت اسلامى با استقامت و استحکام برافراشته است؛ سختى‌ها را تحمّل کرده است و کامیابى‌هاى حضور در این میدان شرف و افتخار را دیده است و به فضل الهى، کامیابى‌هاى بیشتر در راه است.

ما درس اخلاق پیغمبر، درس عزّت پیامبر اعظم، درس علمآموزى و درس رحمت و کرامت و درس وحدتى را که ایشان به ما داد و درس‌هاى زندگى ماست، باید در برنامه زندگى خودمان قرار بدهیم.»


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین