عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
مراسم هفتگی هیئت انصارالعباس(ع) با مداحی حاج سید محمد جوادی برگزار شد
اگر می خواهیم به مقامی برسیم که فکر گناه هم نکنیم راهش این است که یک سال مراقبه داشته باشیم. مراقبه را می توان با انس با خدا به دست آورد. همیشه در مقام استعاذه باشیم. در این صورت برکات مراقبه را خواهیم دید.

گزارش تصویری


عقیق:مراسم روضه هفتگی هیئت انصارالعباس(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مطلق و مداحی حاج سید محمد جوادی پنج شنبه شب در حسینیه این هیئت برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید:

_ خطبه قاصعه امیرالمؤمنین(ع) در معرفی ابلیس و شناخت صفت تکبر است . ماه مبارک رمضان را پشت سر گذرانده ایم که ان شاء الله دست پر باشیم. مرحوم آقا مجتبی تهرانی جمله خوبی دارند که اگر می خواهید ماه مبارک رمضانتان پربرکت بوده و دست آوردهای خوبی داشته یا نه ببینید تغییرات بعد از ماه مبارک رمضان چطور است. هیچ ماهی در سال به ماه مبارک رمضان نمی رسد.

_ در ماه مبارک رمضان مشهور است که ابلیس در غل و زنجیر است چون مهمانی است و کسی حق ندارد میزبان را ناراحت کند. بعضی از افراد هستند که در تمام سال میهمان خداوند متعال هستند. بعد از ماه مبارک رمضان ابلیس با قدرت هر چه تمام تر در تلاش است که انسان را به زمین بزند.

_ شیطان جیب زن بسیار قهاری است گاهی انسان را رها می کند تا کاسبی اش را بکند و بعد کار خود را بکند. شیطان از دست انسان کلافه و خسته است. دنبال این است که انسان را از پای در آورد. چون انسان هی کار خوب می کند و بعد خراب می کند و دوباره توبه می کند . شیطان می داند که ما باج بده نیستیم. بعد از مدتی ما را رها می کند ولی در دقیقه نود به سراغ انسان می آید.

_ بهار سالکین الی الله در ماه مبارک رمضان است.  در شب های قدر برای انسان مقدر می شود در سال چطور باشد. دعاهای ماه مبارک رمضان خیلی عجیب است و هر دعا متناسب با آن روز است. در ماه مبارک رمضان اتفاقات خوب و برجسته و پرمعنایی می افتد.

_ یکی از گناهان کبیره ای که در ماه مبارک رمضان عموماً به آن مبتلا هستند اسراف است. متأسفانه ماه مبارک رمضان با این که یک وعده غذایی حذف می شود ولی اسراف بسیار زیاد است. سفره های بسیار رنگینی در این ماه انداخته می شود. اسراف انسان را زمین می زند. مسرفین برادران شیطان معرفی شدند. اسراف برکت را از زندگی انسان می گیرد.

_ یکی از برکات این ماه این است که انسان ناخودآگاه مراقبه دارد. چقدر خوب است که این دست آورد مهم که مراقبه است را در طول سال حفظ کنیم. انسان باید مراقب نفس خود باشد . مواظب باشیم که نفس چه می خواهد مخالف آن را عمل کنیم. نفس انسان را به سمت نابودی می کشاند.

_امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ای می فرماید نفس وقتی فرمان نمی برد و طاعت الهی نمی کند باید آن را تنبیه کنیم. باید از نفس مواظبت کرد که انسان را زمین نزد. اگر مراقب احوالمان باشیم حالات بسیار خوشی را درک می کنیم. ما یک روزه عام داریم و یک روزه خاص و یک روزه خاص خاص داریم. که این روزه خاص خاص روزه ای است که تمام اعضاء و جوارح انسان روزه می باشد.اگر می خواهیم به مقامی برسیم که فکر گناه هم نکنیم راهش این است که یک سال مراقبه داشته باشیم. مراقبه را می توان با انس با خدا به دست آورد. همیشه در مقام استعاذه باشیم. در این صورت برکات مراقبه را خواهیم دید.

_ اگر کسی در رفتار و کردار خود تغییری نکرده است باید متأسف باشد. اگر به حضرت ولی عصر نزدیک شویم مطمئناً تغییر می کنیم. خداوند بعد از یک ماه میهمانی از فضل خود به بنده اش می دهد. که بهترین هدیه خداوند به انسان عشق و ارادت به حضرت ولی عصر(عج) و در پناه ایشان بودن است. خود پشیمانی و تفکر یعنی این که انسان در جاده جبران قرار گرفته است. انس و عشق و ارادت و در پناه حضرت ولی عصر داشتن هم ثمره دنیایی و هم ثمره اخروی دارد.

_ بعد از مقام توسل مقام تمسک است. ثمره تمسک مقام رستگاری است. که مقام خیلی بلندی است. تمسک یک اصل پذیرفته شده است. اعظم توسلات به ذوات مقدس ائمه معصومین است.  تمسک خیلی دقیق تر از توسل است. تمسک پناه بردن به یک جای بلند از شر خطر می باشد.باید بدانیم که اگر ما روزی را به یاد امام زمان سپری نکنیم تکه تکه شده ایم. این نیاز در وجود انسان باید باشد.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین