عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
آستان مقدس علوي و حرم حضرت علي (ع) ميزبان دكتر پاتريك كوبرن نويسنده و روزنامه‌نگار برجسته روزنامه انگليسي اينديپندنت بود.
عقیق:دكتر پاتريك كوبرن، نويسنده و روزنامه‌نگار برجسته روزنامه انگليسي اينديپندنت كه ديدگاه‌هاي منصفانه‌اي در زمينه مسائل مسلمانان و شيعيان دارد با حضور در آستان قدس علوي با مسئولان شعبه روابط خارجي وابسته به بخش امور ديني آستان ديدار كرد.
حجت‌الاسلام ثائر البغدادي، مسئول شعبه روابط خارجي آستان در اين باره گفت: طي ايام حضور آقاي كوبرن در نجف، برنامه ويژه‌اي براي مصاحبه با فرماندهان نيروهاي بسيج مردمي و نيروهاي وابسته به آستان در نظر گرفتيم.
همچنين فرمانده گردان‌هاي امام علي عليه‌السلام وابسته به آستان علوي طي مصاحبه با اين روزنامه‌نگار انگليسي گفته است: اين نيروها زير پوشش آستان قدس علوي بوده و بنا بر فتواي مرجعيت عاليقدر نجف تأسيس شده است. هدف تمام نيروهاي مردمي تنها دفاع از مسلمانان نيست؛ بلكه اين نيروها از تمام مردم دنيا در برابر تروريسم دفاع مي‌كنند. چرا كه همه مردم دنيا همنوعان ما هستند و ما اين مسئله را از حضرت علي عليه‌السلام آموخته‌ايم كه مي‌فرمايند: مردم بر دو گونه‌اند؛ يا هم‌كيش تو هستند و يا همنوع تو.
پاتريك كوبرن 65 ساله، اصليت ايرلندي داشته و يكي از برجسته‌ترين نويسندگان و روزنامه‌نگاران دنياست كه در زمينه مسائل جهان اسلام و تشيع، ديدگاه‌هاي منصفانه‌اي دارد. وي از زمان شروع بحران داعش در عراق، تحولات مرتبط با اين گروهك تروريستي را از نزديك دنبال كرده است. او در يكي از مقاله‌هاي اخير خود درباره عتبات عاليات، اين اماكن مطهر را بهترين گزينه براي پيشگيري از كشمكش‌هاي فتنه‌گرايانه در عراق دانسته است، زيرا عتبات همواره پيام و مباني حقيقي صلح و آرامش را در بر داشته‌اند و مي‌توان از اين طريق تمام اقشار و طوايف ملت عراق را به يكپارچگي فرا خواند.
خبرنگار ايرلندي بخش خاورميانه روزنامه‌هاي فايننشيال تايمز از سال ۱۹۷۹ و اخيراً اينديپندنت است كه برنده جايزه «مفسر سال» در سال ۲۰۱۳ شده است
وي از زمان توطئه داعش در عراق، تحولات مرتبط با اين گروه سلفي ـ تكفيري را از نزديك دنبال كرده و كتاب‌هايي نيز با عناوين «ظهور دولت اسلامي» (چاپ ۲۰۱۵) و «بازگشت جهادي‌ها» (چاپ ۲۰۱۴) را درباره آن نوشته است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین