عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۳۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
حجت‌الاسلام مسجدي در حرم حسيني:
رابط فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي گفت: طبق فرموده امام صادق عليه‌السلام، اگر زائر مي‌دانست از دعا و زياراتش، چه دستاوردي در دنيا و آخرت دارد، براي هميشه در كربلا منزل مي‌گرفت.
عقیق:حج از كربلاي معلي، حجت‌الاسلام والمسلمين رضا مسجدي با بيان اين مطلب در حرم نوراني حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام به موضوع خرسندي و خوشحالي اهل بيت عليهم‌السلام از زيارت سيدالشهدا عليه‌السلام پرداخت.
وي گفت: از امام صادق عليه‌السلام نقل است كه فرموده‌اند: اگر زائر حضرت امام حسين عليه‌السلام بداند به واسطه زيارتش، چقدر شادي بر حضرت رسول صلي‌الله عليه و آله و سلم و اميرالمؤمنين عليه‌السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليها و ساير ائمه اطهار عليهم‌السلام و شهداي از ما اهل بيت عليهم‌السلام وارد مي‌شود و اگر بداند از دعاهاي ايشان كه به واسطه زيارت كردنش براي او انجام مي‌‌شود و آن چه را كه در همين دنيا و آخرت خواهد داشت و آن چه را كه براي او نزد خداوند ذخيره شده است، هر آينه دوست مي‌داشت كه خانه‌اش در كربلا مي‌بود.
حجت‌الاسلام مسجدي اظهار داشت: امام صادق عليه‌السلام در ادامه حديث مي‌فرمايند: همانا زائر امام حسين عليه‌السلام از اين سفر برمي‌گردد و گامش روي چيزي نمي‌آيد؛ مگر اين كه براي او دعا مي‌كند و وقتي خورشيد بر او مي‌تابد، گناهانش را از بين مي‌برد؛ همان طور كه آتش، هيزم را از بين مي‌برد و خورشيد، چيزي از گناهانش را باقي نمي‌گذارد. پس برمي‌گردد؛ در حالي كه هيچ گناهي بر او نيست.
رابط فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان فراز ديگري از اين فرمايش امام صادق عليه‌السلام كه در كتاب مشهور «كامل‌الزيارات» آمده است، افزود:‌ و براي زائر امام حسين عليه‌السلام، درجاتي است كه آنكه در خون خود در راه خدا غوطه‌ور شده، بدان نمي‌رسد و فرشته به جاي او موكل خواهد شد و براي او استغفار مي‌كند تا اين كه دوباره به زيارت برگردد يا اين كه سه سال از زيارت او بگذرد و يا اين كه تا زمان مرگ براي او استغفار مي‌كند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
1
مراسم چهلم ابوی حاج سید مهدی میرداماد

جمعه 2 مرداد ماه | بعد از نماز مغرب و عشا | قم - خیابان انقلاب - گذر خان - مسجد امام رضا

A A B E S.NET
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین