عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۶
گفتگو با سیدابوالقاسم شجاعی:
مرحوم حاج شیخ احمد کافی یزدی از روحانیان و خطیبان معروف پیش از انقلاب بود که سخنرانی‌های بسیار پرشورش علاقمندان فراوانی داشت. کافی که مجموعه سخنرانی‌هایش هنوز طرفداران بسیاری دارد، در یک حادثه رانندگی مشکوک در سی‌ام تیر ۱۳۵۷ کشته شد.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالقاسم شجاعی، دبیر جامعه وعاظ و از افراد نزدیک به مرحوم کافی در گفت‌وگویی در خصوص شخصیت وی گفت: آقای کافی از مفاخر و افراد با سواد و خوش لحن منبر بود که با کمال اطمینان می‌توان گفت مورد توجه اهل بیت(ع) بود. ایشان از روزی که به تهران آمد و در محله امیریه اقامت گزید و سپس به منبر رفت، مورد توجه و علاقه مردم بود.
لحن گرم و منطق اهل بیت(ع)
خطیب مشهور آستان اهل بیت(ع) راز علاقه مردم به مرحوم کافی را در لحن گرم و گیرای ایشان و مهم‌تر از آن پایبندی به منطق اهل بیت(ع) می‌داند.
وی گفت: نقش سخنرانی‌های کافی در هدایت افراد به خصوص کسانی که به نوعی دچار انحراف بودند و به سخنرانی‌های ایشان گوش می‌کردند نقش پررنگی بود و بسیاری از این افراد از رهاورد این سخنرانی ها به مسیر صحیح بازگشتند.
انتخاب دقیق روایات
شجاعی با بیان اینکه سخنرانی‌های مرحوم کافی در هر کجا که برگزار می‌شد میزبان خیل علاقمندان بود، ادامه داد : چون ایشان به ادبیات عرب آشنایی داشت و در محضر علما رشد و تربیت یافته بود احادیث و روایاتی را انتخاب می‌کرد که بیشترین اثر را در  هدایت و ارشاد افراد داشت.
علاقه به امام زمان(ع)
این خطیب پیشکسوت درباره  علاقه کافی به امام زمان(ع) گفت: شیخ احمد کافی در سخت‌ترین شرایط نیز دعای ندبه را ترک نکرد. در ایام مبارزه و زندان تعدادی از وعاظ به خیال اینکه ایشان از مبارزه خسته شده اند به ما در زندان پیغام دادند که دعای ندبه نخوانید اما ایشان دست مرا گرفت و در گوشه زندان مشغول خواندن دعای ندبه شدیم.
سید ابوالقاسم شجاعی در پایان با اشاره به تاسیس مهدیه‌های فراوان از جمله مهدیه بزرگ تهران توسط مرحوم کافی گفت: تفاوت منبر آقای کافی با دیگران در رابطه‌ای بود که ایشان با اهل بیت(ع) داشتند و نظر اهل بیت(ع) باعث شده بود که مردم به سوی منبر و سخنرانی‌های این واعظ توانا و انسان کامل جلب شوند.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین