عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۲۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
رسول اكرم(ص) فرمود: مسجد سراي هر پروا پيشه اي است و خداوند راحتي و رحمت و گذشتن از صراط را براي كساني كه مسجد خانه هايشان باشد، تضمين كرده است.
عقیق: رسول اكرم (ص) در بيان آنچه كه در شب معراج ديدند: بر برخي از درهاي بهشت نوشته ديدند، هر كس مي خواهد جايگاه خويش را در بهشت ببيند، در مسجدها سكنا گزيند.
إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ (توبه، 8)؛ مساجد خدا را تنها كسانى آباد مى‏ كنند كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و نماز برپا داشته و زكات داده و جز از خدا نترسيده‏اند پس اميد است كه اينان از راه‏يافتگان باشند.
پيامبر اكرم (ص) مي فرمايند: هر گاه ديديد كه مردي پيوسته به مسجد مي رود به ايمان او گواهي دهيد. خداوند متعال فرمودند: تنها كسي كه به خدا و روز رستاخيز ايمان آورده است، مساجد خدا را آباد مي كند.
اميرالمومنين (ع) مي فرمايند: پيامبر خدا (ص) به من آموخت كه هر گاه جامه نويي بر تن كردم، بگويم: سپس خدايي را كه لباسي به من پوشاند كه در ميان مردم با آن خود را بيارايم. پروردگارا! جامه اي با بركت قرارش ده تا در آن براي رضايت تو بكوشم و به آباد ساختن مسجدهايت بپردازم.
ايشان همچنين مي فرمايند: مسجد از ويراني خود نزد پروردگارش زبان به شكايت مي گشايد و از ديدن آبادكننده اش كه مدتي از او دور بوده و اكنون باز گشته، شاد مي شود همانگونه كه هر يك از شما از رسيدن كسي كه از او دور بوده شادمان مي شود.امام حسن (ع) فرمودند: اهل مسجد، ديداركنندگان خدايند و بر ديدارشونده است كه به ديدار كننده اش هديه بدهد.
پيامبر خدا (ص) فرمودند: براي هر بنده اي كه صبح و شام به مسجد برود و آن را بر ساير چيزها ترجيح دهد در نزد خدا، وسايل پذيرايي از بهشت است كه هر بار، آن را برايش آماده مي كند همچنان كه كه هر يك از شما، اگر كسي را كه ديدارش را دوست دارد، ملاقات كند در پذيرايي او خواهند كوشيد.
امام باقر (ع) مي فرمايند: پيامبر (ص) به جبرئيل فرمودند: اي جبرئيل! كدام مكان نزد خداوند محبوب تر است؟ گفت: مساجد و دوست داشتني ترين مسجديان در پيشگاه خدا، كسي است كه پيش از همه وارد مي شود و پس از همه بيرون مي رود.
رسول اكرم (ص) در بيان آنچه كه در شب معراج ديدند: بر برخي از درهاي بهشت نوشته ديدند، هر كس مي خواهد جايگاه خويش را در بهشت ببيند، در مسجدها سكنا گزيند.
ايشان همچنين فرمودند: مسجد سراي هر پروا پيشه اي است و خداوند راحتي و رحمت و گذشتن از صراط را براي كساني كه مساجد خانه هايشان باشد، تضمين كرده است.
امام زين العابدين (ع) فرمودند: موسي بن عمران (ع) گفت: پروردگارا! اهل تو در روزي كه سايه اي جز سايه تو نيست آنان را زير سايه خود مي بري، چه كساني اند؟
خداوند به او وحي كرد: كساني كه پاك دل و خاكسارند... آنها كه جونان ماوا گزيدن عقاب ها در آشيانه هايشان، مساجد مرا كاشانه خود برمي گزينند.
امام صادق (ع) فرمودند: مردانگي دو گونه است: مردانگي در وطن و مردانگي در سفر. و اما مردانگي در وطن تلاوت قرآن است و پيوستگي با مساجد
امام كاظم (ع): مسيح (ع) به حواريون گفت: ... پرستشگاه هاي پروردگارتان را زندان بدن ها و پيشاني هاي خود قرار دهيد.

پی نوشت:
 فرهنگ نامه مسجد
منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین