عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۲۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کتاب «لهوف» سید ابن طاوس با محوریت واقعیت کربلا، به همت مرکز جهانی بکتاشیه و همکاری نمایندگی فرهنگی ایران در آلبانی به چاپ رسید.
عقیق:به همت مرکز جهانی بکتاشیه و همکاری نمایندگی فرهنگی ایران، کتاب «لهوف» سید ابن طاوس را که عنوان آن به زبان آلبانیایی  Pikëllim  و بیانگر واقعیت کربلا است، ترجمه و چاپ شد.
این اثر فرهنگی با تیراژ هزار جلد با مترجمی «کوراب خوجه»، برای نخستین‌بار به زبان آلبانیایی منتشر می‌شود.
پیام‌های کتاب «لهوف»، تصحیح متن لهوف به زبان امروزی، از تولد تا قیام، آگاه بودن پیامبر (ص) نسبت به شهادت امام حسین (ع) و یزید از امام حسین (ع) بیعت در خواست می‌کند از عناوین این کتاب به شمار می‌رود.
امام حسین (ع) از شهادت خود خبر دار می‌شود، نقل مکان سرور کربلا به مکه مکرمه، فرستادن مسلم ابن عقیل به کوفه و امام حسین (ع) از طرف مردم بصره دعوت می‌شود از دیگر مباحث این کتاب است.
در بخشی دیگر از این اثر فرهنگی، عبیدالله ابن زیاد در کوفه، قیام مسلم ابن عقیل، شهادت مسلم ابن عقیل و هانی ابن عروه، حرکت امام حسین (ع) به سوی کوفه و نبرد کربلا با تمامی اتفاقات آن آمده است.
شب تاسوعا، آماده باش هر دو سپاه برای جنگ، خانواده پیامبر (ص) در کوفه، زیارت قبر امام حسین (ع) در کربلا توسط اعضای باقی مانده از خانواده آن حضرت، برگشت اسرا به مدینه و یادداشت درباره کتاب «لهوف» در بخش پایانی این کتاب درج شده است.


منبع:تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین