عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
استاد اخلاق حوزه مطرح كرد؛
استاد اخلاق حوزه براي حفظ آثار و بركات معنوي كسب شده در ماه مبارك رمضان 10 روش را پيشنهاد كرد و گفت: تقوا، خداترسي، كنترل نفس، انس با قرآن كريم، انس با مساجد و روزه گرفتن از روش‌هاي اساسي حفظ و حراست از آثار معنوي ماه رمضان است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدرضا موسوي نسب، از استادان درس اخلاق حوزه علميه قم، با توجه به پايان ماه مبارك رمضان در پاسخ به اين سوال كه چگونه از آثار و بركات معنوي كسب شده در اين ماه، حراست كنيم، 10 راه را پيشنهاد كرد.
فرصت تبليغ؛سخني است براي مسؤولان از آنجايي كه در ماه رمضان فضاي تبليغاتي گسترده اي توسط رسانه، صدا و سيما و مساجد وجود دارد كه بسيار مؤثر است، از اين امر غافل نشويم و از توانمندي هاي زياد آن در بعد از ماه رمضان براي گسترش فرامين الهي استفاده كنيم.
انس با مساجد؛در ماه رمضان بسيار اهميت داده مي شود، اگر اين انس با مسجد بعد از اين ماه فراموش نشود سبب حفظ آثار و بركات ماه رمضان خواهد شد.
انس با قرآن كريم؛انس با قرآن را مخصوص ماه رمضان ندانيم بلكه در تمام ايام سال از قرآن و تلاوت آن غافل نشويم.
ديدار انسان هاي اهل دين؛از راه هاي ديگر حراست از معنويات ماه رمضان ديدار انسان هاي اهل دين و استفاده از نصايح آنان است.
انس با مجالس مذهبي؛اين عمل بعد از ماه رمضان مي تواند حافظ بركات ماه رمضان بعد اين ماه باشد.
خودداري و كنترل نفس؛همانطور كه در ماه رمضان فضا براي كنترل نفس انسان زياد است مي تواند تمرين خوبي براي كنترل نفس بعد از رمضان باشد.
تقوا و خداترسي؛تقوا بعد از اين ماه از روش هاي اساسي حفظ و حراست از آثار معنوي رمضان است.
دقت در خوردن؛كم خوردن و درست خوردن و پر خوري نكردن و توجه به لقمه حلال، كه از فلسفه هاي روزه ماه مضان است را بعد از اين ماه ادامه دهيم.
فراموش نكردن مستحبات؛اعمال صالح، مستحبات و نوافل را همانند ماه مبارك رمضان، بعد از اين ماه ادامه دهيم.
روزه گرفتن؛از آنجايي كه دليل اصلي سير صعودي انسان در ماه رمضان روزه داري است بنابراين سعي كنيم بعد از ماه رمضان هم اين عمل مبارك را ترك نكنيم و در ماه حداقل دو تا سه روز روزه بگيريم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین