عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
كتاب عقيده نجات بخش از آثار آيت الله صافي گلپايگاني است كه پيرامون ظهور و حكومت حضرت مهدي تأليف شده و اكنون در چاپ و ويراست جديد در اختيار علاقمندان قرار گرفته است.
عقیق:به نقل از روابط عمومي انتشارات آيت الله صافي گلپايگاني، كتاب عقيده نجات بخش؛ پيرامون عقيده به ظهور و حكومت حضرت مهدي (عج) تأليف آيت الله صافي گلپايگاني است كه در ارتباط با ايمان و عقيده به ظهور مهدي (عج) با كيفيات ذهني و فكري، وحدت جامعه و حكومت جهاني، مساوات اسلامي، عدالت اجتماعي و زمامداري و همچنين عدل و قسط را بررسي مي‌كند.
عقيده به حضور مهدي (عج) يك عقيده كاملاً اسلامي است كه ريشه‌هاي ثابت آن در كتاب و سنت به طور صحيح و متواتر قرار دارد، و در اين كه نمي‌توان آن را از دعوت اسلامي جدا كرد، هيچ گونه شك و ترديدي وجود ندارد و در اين زمينه آياتي از قرآن مجيد و بسياري از احاديث و اخبار، چنان اين اعتقاد را تحكيم و استوار كرده‌اند كه حتي انكار آن (مانند انكار اصل رسالت و نبوت) در بعضي از روايات، كفر شمرده شده است.
بر اساس مطالب كتاب، احتمال اين كه اخبار و احاديث پس از ولادت حضرت مهدي (عج) يا در زمان غيبت صغري يا كبري در منابع حديثي و متون شيعه وارد شده باشد، به طور قطع غيرعقلايي و مردود است؛ زيرا كتاب‌هايي كه اين احاديث در آن‌ها ضبط شده و كساني آن‌ها را تأليف كرده‌اند كه احتمال اين كه كلمه اي جعل كنند، در حق آن‌ها داده نمي‌شود و آن‌ها كساني هستند كه به صدق امانت، معروف و مشهور هستند.
در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: «ما مي‌خواهيم بپرسيم كه آيا اين عقيده اسلامي به ظهور مهدي (عج) و حكومت جهاني او و اصلاحاتي كه به دست او انجام خواهد گرفت، براي وضع فعلي ما و بر اعمال ما چه تاثيري دارد؟ مي‌خواهيم بدانيم از اين عقيده كه سني و شيعه به آن اتفاق دارند، براي اصلاح امور اجتماعي و سياسي، و علاج اين همه مشكلات كه با آن روبه رو هستيم يا روبه رو خواهيم شد، چه بهره اي مي‌توانيم بگيريم؟
كتاب حاضر در ارتباط با ايمان و عقيده به ظهور مهدي (عج) را با كيفيات ذهني و فكري، وحدت جامعه وحكومت جهاني، مساوات اسلامي، عدالت اجتماعي و زمامداري و همچنين عدل و قسط بررسي مي‌كند تا معلوم شود كه اين اعتقاد در زندگي و مواقف حساس آن و مبارزات و مجاهدات و تعيين جهت حركت جامعه چه نقش بزرگ و سازنده اي را ايفا مي‌كند.
كتاب «عقيده نجات بخش پيرامون عقيده به ظهور و حكومت حضرت مهدي (عج)» با 120 صفحه در چاپ سوم وارد بازار نشر شد.


منبع:تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین