عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان در مسجد ارک
اعمال شب جمعه را ببینید متوجه می‌شوید بوی ماه رمضان می‌دهد. منادی از صبح پنجشنبه تا صبح جمعه صدا می‌زند کسی هست بیاید در خانه‌ی خدا؟

گزارش تصویری

صوت


عقیق: مراسم شب نهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی، مناجات خوانی و قرائت دعای وداع با ماه مبارک رمضان و شعرخوانی توسط حاج منصور ارضی و مدیحه سرایی حاج حسین سازور در مسجد ارک برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید:

 

سفره‌ی خدا در دهه‌ی آخر و شب آخر پرفیض‌تر است

 

اگر فردا شب، شب عید هم باشد ما دعای کمیل را با یک ساعت تاخیر می‌خوانیم. در مورد زکات فطره دقت کنید حتما پولش پاک باشد، و اگر  اکثرا قوت غالبتان برنج است و بر آن مبنا حساب کنید. تا وقتی هم که شهرتان به فطریه احتیاج دارد نمی‌توانید به شهر دیگری بدهید. در محلتان آقا یا پیش نمازی که هست او یک سری افراد فقیر آبرومند حتما در نظر دارد، فطریه را به ایشان بدهید، خدا خیرتان دهد. آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه فرمودند هرسفره ای برای مهمان پهن می‌شود هرچه می‌گذرد از این سفره می‌خورند و کم می‌شود، ولی عجیب است که سفره‌ی خدا دهه‌ی آخر و شب آخر پرفیض‌تر است. امشب باید سوره کهف و انعام خوانده شود، غسل دارد، زیارت امام حسین علیه السلام دارد، صد مرتبه"استغفرالله و اتوب الیه" دارد.

 

خدا در امشب به اندازه‌ی کل ماه رمضان می‌بخشد، اگر گنه کار از خدا طلب بخشش نکند خیلی بد است

 

"أَوْ یَتَصَرَّمَ" ماه رمضان دارد می‌گذرد و دیگر برنمی گردد، درباره‌ی شب آخر ماه رمضان روایت براین است که خدا از شب اول ماه رمضان أَلْف أَلْف که می‌شود شبی یک میلیون می‌بخشد، شب لیله القدر بیشتر از همیشه می‌بخشد، اما در امشب به اندازه‌ی کل ماه می‌بخشد. اگر گنه کار از خدا طلب بخشش نکند خیلی بد است"لَیْلَتِی هَذِهِ أَوْ یَتَصَرَّمَ شَهْرُ رَمَضَانَ وَ لَکَ قِبَلِی تَبِعَةٌ أَوْ ذَنْبٌ تُرِیدُ أَنْ تُعَذِّبَنِی بِهِ یَوْمَ أَلْقَاکَ" خیلی بد است انسان گناه کند و خدا تا روز قیامت او را نبخشد، گناه بماند و با خودش در قبر ببرد. خدا نکند که ما از محرومین باشیم، اگر از مرحومین باشیم خیلی عالی است. بزرگان ما فرموده اند شب‌های جمعه در ماه‌های دیگر، نشانه ای از ماه رمضان دارد آن را از دست ندهید. هرجا بودید توجه داشته باشید، یک دعایی بخوانید، یک استغفاری بکنید، اعمال شب جمعه را ببینید متوجه می‌شوید بوی ماه رمضان می‌دهد. منادی از صبح پنجشنبه تا صبح جمعه صدا می‌زند کسی هست بیاید در خانه‌ی خدا؟ منتها نگذارید تنبلی به شما غالب شود، دیشب آخرین جملات ابوحمزه را خواندیم و خداحافظی کردیم "اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَسَلِ وَ الْفَشَلِ" اولین بیماری هاست، وقتی امام علیه السلام این طوری دعا می‌خوانده، نشان می‌دهد که به خاطر این دو بیماری انسان زندگی اش را از دست می‌دهد. جوانی نباشید که کسل و تنبل است. بزرگان می‌گفتند به اوهام و خیالات فکر نکنید، این همه کتاب و قرآن، حداقل قرآن که می‌توانید بخوانید، من خیلی دوست دارم عرض کنم روزی یک جز قرآن را بخوانید، اینها یک ارتباطاتی است که بعدا می‌فهمیدید چقدر دلهایتان به هم نزدیک شده. یا مثلا همین جوشن کبیر که مرحوم مشکینی می‌فرمودند مدام بخوانید، چرا؟ چون اسم خداست و هر کدامش هم برای یک دردی خوب است، غیر از این یک جوشن است. دیگر قشنگتر از این؟ در مقابل بلیات می‌پوشاندت.

 

 ما وظیفه داریم برای همه دعا کنیم، وقتی برای همه دعا کنی، خدا هم همه چیز به تو می‌دهد

 

امشب شما می‌توانید برای همه دعا کنید، حتی کسی که می‌دانی گنه کار است، اما می‌دانی جلوه ای از امام حسین علیه السلام در وجودش است، ولی مثلا بی حجاب است، نماز درست نمی‌خواند. همه را دعا کنید، امشب هیچ کسی را از قلم نیندازید، اگر هم نشد بگو همه‌ی اهل محله مان، همه‌ی مردم شهرمان، همه گریه کن‌های امام حسین علیه السلام. گفتیم "اَللّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَریضٍ" یکی گفت همه‌ی مریض‌ها که خوب نمی‌شوند، گفتم ما وظیفه داریم برای همه دعا کنیم، وقتی برای همه دعا کنی، خدا هم همه چیز به تو می‌دهد.


اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان

 

اشعار مناجاتی حاج منصور ارضی در ابتدای جلسه

 

دو شب مجال گدایی برای ما مانده

هنوز بند گناهان به پای ما مانده

حلال کن اگر از جمع ما بدی دیدی

خجالت از تو در این چشمهای ما مانده

برای آنکه کسی را مرانی از در خود

به آستان تو دست گدای ما مانده

چگونه خانه بمانیم نیمه شب‌ها را

که عطر مسجد تو در هوای ما مانده

برای فطرت خود فکر فطریه هستیم

در این ادای امانت بهای ما مانده

غرور کاذب و شرک خفی ما رفته

اما شکستگی دل و ربنای ما مانده

به نام مرغ حرم شهره ایم این شب ها

میان عرش دم یا رضای ما مانده

تو را قسم به همه‌ی فرش‌های این مجلس

که به روی همشان جای پای ما مانده

شبی میان حرم پاگشایمان بکنید

که روزی سفر کربلای ما مانده

فدای شاه غریبی که پیش خواهر خود

سرش جدا روی نیزه‌ها مانده

 

گفتم که فراغ رانبینم، دیدم

آمد به سرم از آنچه می‌ترسیدم

 

.......................................................................................

 

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در میان جلسه

 

خیره به معجرم شده ای وقت رفتنت

دلواپسی برای حجابم، چرا حسین؟

امنیت حرم تو نباشی چه می‌شود

رحمی بکن به حال پریشان ما حسین

بوسیدن گلوی تو تکلیف زینب است

تا حق مادرم شود الان ادا حسین

اصلا لباس کهنه به تن کرده ای چرا؟

ماندم که چیست حکمت این ماجرا حسین

باشد برو به خواهش من دست رد بزن

باشد برو بلا ز تنت دور یاحسین 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین