عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان در جامعه مداحان تهران
همه کسانی که سرشان به تن شان می ارزید و قواره ای در عبادت داشتند در بساط عشقشان با حسین بن علی(ع) وقتی می خواستند مایه بگذارند از نفیس ترین و عزیزترین چیزهایی که داشتند آوردند.

گزارش تصویری




عقیق: مراسم بیست و نهمین شب ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام کرمی و مداحی حاج سید حسن احمدی،حاج حسن خلج ، حاج حمید منتظر و حاج حمید رمضانپور در جامعه مداحان تهران مسجد امام سجاد(ع) شهر ری برگزار شد.


  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید:

_ روزه یعنی امساک از مفطرات. اگر انسان این امساک را  در همه شئون زندگی اش پیاده کند و جلوی التهابات و هیجانات روحی را بگیرد  به قلل مرتفع کمال نائل می شود .

_ شخصی در مورد یکی از هنرمندان مطرح  این چنین بیان می کرد که ارزش استاد به فیلم هایی که بازی کرده نیست بلکه به فیلم هایی است که بازی نکرده و پیشنهاداتی است که رد کرده است. این حرف برای همه ما به درد می خورد .انسان دوست دارد که خود را نشان دهد.

_ کسانی ماندگار شدند که خود را ارزان نفروختند و چوب حراج به صناعتشان نزدند. ارزان فروشان زود بارشان می رود و زود بساطشان جمع می شود. در مزایده آنی که اول قیمت می دهد آخر است. همه بزرگی قمر بنی هاشم(ع) به خاطر این حرف است.

_ همه کسانی که سرشان به تن شان می ارزید و قواره ای در عبادت داشتند  در بساط عشقشان با حسین بن علی(ع) وقتی می خواستند مایه بگذارند از نفیس ترین و عزیزترین چیزهایی که داشتند آوردند. نظام ارزشی ما می گوید که بعد از ذات ربوبی هیچ سرمایه ای بالاتر از پدر و مادر نیست.

_ امام صادق(ع) می فرماید خدا به جای دو دست قلم شده حضرت عباس(ع) دو بال می دهد که همه فضای ملکوت تحت اشراف عمویم عباس(ع) می شود. یعنی 124 هزار پیامبر و همه اولیاء و قیامت اگر بخواهند عمویم را نگاه کنند باید سرشان رابالا نگه دارند. این مقام عمویم عباس(ع) است. عمویم زیر طاق آسمان به هر چه نگاه کرد قیمت واقعی  داشت.امام معصوم یعنی کسی که لنگر زمین و آسمان دستش است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین