عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
در مراسمي با حضور شاعران بين المللي اعلام شد
نخستين فراخوان بين‌المللي شعر حضرت علي‌اصغر(ع) با عنوان «ضريح گهواره»در حضور بيش از 80 نفر از شعراي داخلي و خارجي در جوار بارگاه منور امامزاده حميده‌ خاتون باغ فيض تهران اعلام شد.
عقیق:نخستين فراخوان بين‌المللي شعر حضرت علي‌اصغر(ع) با عنوان «ضريح گهواره» در حضور بيش از 80 نفر از شعراي داخلي و خارجي در جوار بارگاه منور امامزاده حميده‌ خاتون باغ فيض تهران اعلام شد.
در ابتداي اين مراسم داوود منافي‌پور دبير مجمع‌ جهاني حضرت علي‌اصغر(ع) با اشاره به سابقه برگزاري همايش شيرخوارگان و آغاز آن به صورت يك روضه اعلام كرد: هدف گزاري امسال همايش شيرخوارگان برگزاري در بيش از سه هزار نقطه و 42 كشور است.
منافي‌پور با اشاره به اينكه پيام سرخ حسيني از طريق بيان مظلوميت شيرخواره دشت نينوا به جهان قابل مخابره است، تصريح كرد: در سال‌هاي اخير شناسايي نخبگان اديان را انجام داديم، حسينيه‌ها، مساجد و مراكز فرهنگي شناسايي شده‌اند و امسال تعداد زيادي جلسه روضه حضرت علي‌اصغر(ع) در جهان برگزار مي‌شود.
وي ابراز داشت: پيگير ثبت جهاني يونسكو هستيم و اگر اين اتفاق شكل بگيرد، سالانه 45 دقيقه زمان روضه‌خواني حضرت علي‌اصغر(ع) در يونسكو خواهيم داشت تا به اين ترتيب سند مظلوميت كربلا به جهانيان معرفي شوند.
منافي‌پور افزود: در راستاي برگزاري كنگره شعر «ضريح گهواره» شعراي اردو زبان، عرب زبان و آذري زبان شناسايي شده‌اند، اگر اين كنگره از طريق افراد اطلاع‌رساني شود، حدود 20 هزار نفر شركت‌كننده خواهد داشت و همچنين حدود 35 شبكه تلويزيوني عرب‌زبان و شيعي هم با ما همكاري خواهند كرد.
وي با تأكيد بر اينكه جامعه شبه‌قاره هند پتانمسيل خوبي براي برگزاري روضه خواني براي شيرخواره كربلا دارد افزود: آمار رسمي شيعيان در هند 70 ميليون نفر است، اما طبق برآوردي كه كرديم بيش از 100ميليون نفر در هند دوستدار امام حسين(ع) هستند، از نكات جالب توجه اينكه در سرزمين فلسطين اشغالي نيز حدود 10 هزار شيعه شناسايي شده و در قطب شمال هم 15 نفر شيعه وجود دارد.
دبير مجمع‌ جهاني حضرت علي‌اصغر(ع) با بيان اينكه در دانشگاه‌هاي معتبر جهان نسبت به برگزاري همايش شيرخوراگان حسيني از سوي ايران، كنفرانس‌ها و نشست‌هايي برگزار شده است، اظهار داشت: به تازگي لايحه‌اي در پارلمان انگليس مطرح شده است كه جلسه روضه حضرت علي‌اصغر(ع) در انگليس برگزار نشود، اين در حالي است كه مراسم قمه‌زني هر سال در لندن برگزار مي‌شود و پليس اين كشور اين مراسم را حمايت و حفاظت مي‌كند.
وي افزود: قرار است كه كليد ظهور با حضرت علي اصغر(ع) رخ دهند، زيرا تا دنيا امام حسين(ع) را نشناسد، چگونه امام زمان(عج) در روز ظهور خود را فرزند امام حسين(ع) معرفي كند و همه جهان او را بشناسند، بنابراين بايد تلاش كنيم كه مظلوميت حضرت علي اصغر(ع) را در هر مقطع و زماني به جهان مخابره كنيم.

*مجاهدي: اگر لبخند علي اصغر(ع) نبود، نهضت توابين شكل نمي‌گرفت
در ادامه محمدعلي مجاهدي از شعراي آييني و پيشكسوت با بيان اينكه شهادت حضرت علي اصغر(ع) به لحاظ تأثيرگذاري با هيچ يك از وقايع روز عاشورا يكسان نيست و بنابراين ظرفيت محير العقولي براي پيام سرخ حسيني دارد، گفت: فرهنگ گرانسنگ عاشورا بايد به فرهنگ مهدويت گره بخورد، اين‌ها از يكديگر جدا نيست و انقلاب حضرت حجت بن حسن عسكري در ادامه انقلاب عاشورا است.
وي با اشاره به اينكه براي برگزاري شب شعر حضرت علي‌اصغر(ع) بايد اتاق فكري تشكيل شود، افزود: نمك سفره آقا امام حسين(ع) اشك و روضه است، بنابراين روضه صحيح آن روضه‌اي است كه حضرات مي‌شنيدند و گريه مي‌كردند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین