عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
حضرت آيت الله مكارم شيرازي در سالروز بناي مسجد مقدس جمكران مبلغ 100 ميليون ريال به اين مسجد شريف هديه كردند.
عقیق: بيش از هزار سال از دستور بناي مسجد مقدس جمكران به امر مبارك حضرت ولي عصر (عج) مي‌گذرد و اين مكان مقدس در طول قرن‌ها، مامن و محل رجوع علما و بزرگان شيعه بوده است.
با گذشت زمان، اهميت و جايگاه اين مسجد شريف بيش از پيش براي مردم نمايان شد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين توجه به صورت روزافزون گسترش يافت تا جايي كه سالانه بيش از 20 ميليون نفر از اقصي نقاط اين كره خاكي به جمكران مشرف شده و با معبود خويش راز و نياز كرده و با صاحب اين مكان مقدس تجديد بيعت مي‌كنند.
رشد و توسعه اين مكان مقدس همواره از محل نذور و هداياي مردمي صورت گرفته تا به موقعيت كنوني رسيده است. طبق اسناد تاريخي امام زمان (عليه السلام) نخستين شخصيتي هستند كه از مال خود براي بناي مسجد خرج كرده و براي آن موقوفه معين كردند. در آن جا كه خطاب به حسن بن مسلم مي‌فرمايند؛ « برو به نزد سيّد ابوالحسن، و بگو ... باقي وجوه را از رهق به ناحيه اردهال كه ملك ما است، بياورد، و مسجد را تمام كند، و نصفِ رهق را بر اين مسجد وقف كرديم كه هر ساله وجوه آن را بياورند و صرف عمارت مسجد كنند».
اين توصيه به توجه و ارادت مسجد، بصورت سنتي ميان علما از آن روز شكل گرفت و تا امروز ادامه دارد. امروزه مسجد مقدس جمكران مكاني است كه اقشار مختلف مردم به ويژه علما و مراجع عظام تقليد همواره به آن عشق ورزيده و دائماً به آن مشرف مي‌شوند.
در كلام علما و بزرگان بارها بر اهميت اين جايگاه رفيع تاكيد شده است، تا جايي كه رهبر انقلاب اسلامي جمكران را پايگاه عظيم تشيع دانسته و بر تسهيل حضور مردم و ارتقاء سطح معرفتي آنان در اين مكان مقدس تاكيد كردند.
حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي از جمله مراجعي هستند كه نسبت به مسجد مقدس جمكران علاقه و توجه خاص دارند. ايشان در طول سال بارها به اين مكان مقدس مشرف مي‌شوند و در سخنراني‌هاي مختلف بر جايگاه اين مسجد مقدس تاكيد كردند.
ايشان در روز هفدهم رمضان در ديدار خادمان مسجد مقدس جمكران كه به مناسبت سالروز بناي اين مسجد رفيع صورت گرفت ضمن تاكيد مجدد بر صدور دستور فرمان صاخت مسجد در بيداري، به تبيين اهميت رشد و گسترش اين مكان مقدس و فراهم آوردن زير ساخت‌ها براي حضور بيش از پيش مردم پرداختند.
مرجع عاليقدر جهان تشيع با اشاره به اينكه بيش از 30 ميليارد ريال بابت تكميل دارالشفاء مسجد مقدس جمكران اختصاص داده‌اند، مبلغ 100 ميليون ريال نيز به مناسبت هفدهم رمضان به اين مسجد شريف هديه كردند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین