عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
مدير كانون خورشيد خبر داد
مدير كانون خورشيد از اتمام كار پژوهشي روي كتاب الغدير علامه اميني و راه‌اندازي سايت اكمال حاوي فيش‌هاي رسانه‌اي كتاب الغدير خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام محمد حسين مشكوري پيش از ظهر امروز در دومين همايش كانون خورشيد با اشاره به اينكه اين كانون از سال 91 به عنوان نخستين مركز ترويج رسانه‌اي معارف غدير و صحيفه سجاديه آغاز به كار كرده است، اظهار كرد: خدا شاكريم در طول اين سال‌ها با عنوان كانون خورشيد خدمتي هر چند كوچك به آستان اهل‌بيت (ع) خاصه اميرالمومنين(ع) و امام سجاد(ع) داشته باشيم.
وي ادامه داد: از سال 91 با توجه به دغدغه رهبر انقلاب پيرامون ترويج و انتقال معارف غدير مصمم شديم در صدد رفع اين دغدغه برآييم و معارف غدير را بيش از پيش در جامعه ترويج كنيم.
مدير كانون خورشيد با اشاره به اينكه براي تحقق اين امر تلاش‌هاي زيادي صورت گرفت و جلسات و ديدار‌هايي با علما، مراجع، مسئولين نهادهاي فرهنگي و مجموعه‌هاي مختلف انجام شد، بيان كرد: ماحصل اين اقدامات تدوين يك طرح پنج ساله حسب الامر مرحوم آيت‌الله خوشوقت براي ترويج معارف غدير بود و بر اين اساس طرحي پنج ساله در هفت فاز از سال 91 تا 96 تنظيم شد و فاز صفر و يك آن به تهيه منبعي براي پژوهش اختصاص پيدا كرد تا آن را براي ترويج رسانه‌اي غدير در اختيار بگيريم.
مشكوري افزود: ماحصل تمام تحقيقات به كتاب الغدير علامه اميني ختم شد. اين كتاب در راس كار قرار گرفت و معاونت پژوهشي در فاز يك اين كتاب را با آيين نامه‌ در دستور كار قرار داد.
وي با بيان اينكه امسال كار پژوهشي كانون خورشيد روي كتاب الغدير به پايان رسيده است، ابراز كرد: پژوهشگران ما در طول سه سال تمام كتاب الغدير را پنج بار از ابتدا تا انتها با دقت و موشكافانه بررسي كردند تا در نهايت الغدير به سايت تخصصي اين كتاب تبديل شد كه مورد تقدير بيت شريف ايشان نيز قرار گرفت.
مدير كانون خورشيد با اشاره به اينكه علامه اميني بزرگ مردي است كه با همه وجود براي دفاع از حريم ولايت قرين به 50 سال كتاب الغدير را با خواندن 10 هزار كتاب و تحقيق 100 هزار كتاب به ثمر نشاند، بيان كرد: اين سايت مورد تقدير و تحسين بيت ايشان قرار گرفت و در جلسات متعدد كانون را مورد تقدير قرار دادند و تفاهم نامه‌اي نيز بين ما و بيت علامه اميني براي استمرار همكاري‌ها منعقد شده است.
مشكوري گفت: ما به واسطه كانون خورشيد موسسه فرهنگي هنري چند منظوره تاسيس كرديم، همچنين مجوزي پيرامون تاسيس موسسه ديجيتالي اخذ كرديم و كار مفصلي هم با شركت ايرانسل در حال انجام است كه اميدواريم به خوبي در خدمت تبليغ و گسترش فرهنگ اهل‌بيت(ع) به ويژه معارف غدير و صحيفه سجاديه قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه در عيد غدير امسال سايت‌هاي پنجگانه كانون رونمايي خواهند شد، اظهار كرد: سايت اكمال كه حاوي فيش‌هاي كتاب الغدير است، سايت ابلاغ كه در برگيرنده توليدات رسانه‌اي كانون است، سايت كتاب معجز نشان كه اثري فاخر با موضوع صحيفه سجاديه است، سايت كانون خورشيد و سايت موسسه خامس پنج سايتي است كه مراحل اجرايي آن به پايان رسيده و رونمايي خواهند شد.
مدير كانون خورشيد در پايان از برگزاري مراسم ويژه روز عيد غدير در مسجد جامع غدير خم (ضراب خانه) تهران با حضور مسئولان كشوري و اقامه نماز عيد غدير خبر داد و خاطرنشان كرد: اگر كانون خورشيد هيچ كاري به جز احياي سنت حسنه برپايي نماز عيد غدير خم نكرده باشد كما اينكه در سال 92 سه هزار نماز و در سال 93 هفت هزار نماز عيد غدير در كشور برگزار شد براي همه ما كافي است و اميدواريم در ادامه مسير بتوانيم در حد توان در ترويج معارف غدير موفق و مثمر ثمر باشيم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین