عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
شهر مقدس كربلا در آستانه افطار، شاهد جنب و جوش بيش‌تر مردم و حضور دستفروشاني است كه مواد غذايي و خوراكي خود را به صورت غيربهداشتي در گذر زائران عرضه مي‌كنند.
عقیق:خيابان‌هاي منتهي به خيمه‌گاه، قتلگاه و بين‌الحرمين، دقايقي پيش از اذان مغرب و افطار، چهره تازه‌اي به خود مي‌گيرد؛ به گونه‌اي كه مردم روزه‌دار براي خريد مايحتاج غذايي خود، ترجيح مي‌دهند به جاي مغازه‌ها به دستفروشان دوره‌گردي مراجعه كنند كه اغلب مسائل بهداشتي را رعايت نمي‌كنند.
بر اساس اين گزارش، جگركي‌ها، ميوه‌فروش‌ها، شيريني‌فروشان، آبميوه‌فروش‌ها، نانوايي‌ها، يخ‌فروشان سيار و ... در دقايق منتهي به افطار، بازار بسيار گرمي دارند و مردم با قيمتي نسبتاً مناسب، مايحتاج خود را از بازاري تهيه مي‌كنند كه اجناس آن، معمولاً روي گاري‌هاي چوبي عرضه مي‌شود.
در اين بازار، سهم زائران ايراني بسيار پايين است و آنان، جز براي خريد برخي ميوه‌ها به فروشندگان دوره‌گرد مراجعه نمي‌كنند؛ چرا كه غذاي سالم، دسر و نوشيدني‌ها به وفور در هتل‌هاي محل اقامت آنان زير نظر كارشناسان بهداشت ارائه مي‌شود و اين دسته از زائران، نيازي به خريد از بازار سيار كربلا ندارند.














211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین