عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
غرفه «گوهری در صدف» همزمان با روز ملی عفاف و حجاب با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، در حرم مطهر گشایش یافت.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس، در این مراسم که در حجره 29 صحن امام رضا علیه السلام برگزار شد، بر اهمیت حفظ عفاف و حجاب تأکید کرد و اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب یک موضوع ابتدایی و اجتماعی است که سابقه تاریخی آن به زمان آفرینش آدم و حوا باز می گردد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تأثیرگذاری برگزاری کارگاه های عفاف و حجاب در این حجره، گفت: افرادی که وارد این کارگاه می شوند، باید با معارف حقه اهل بیت علیهم السلام در موضوع حجاب آشنا شوند تا عفاف و حجاب را در خود نهادینه کنند.
حجت الاسلام علی فتح الله زاده، رئیس اداره مشاوره و پاسخگویی نیز دراین باره گفت: برپایی کارگاه روشی جهت انتقال محتوا برای مخاطب می باشد که کاربردی مؤثر در احساس، اندیشه و رفتار افراد دارد.
وی افزود: عفاف و حجاب با توجه به چالشی بودن موضوع و فراوانی سؤالات پیرامون آن، از دغدغه های فعالیت های آستان مقدس می باشد. به همین منظور، معاونت فرهنگی آستان تصمیم بر برگزاری کارگاه عفاف و حجاب گرفت که برای مخاطبان مختلفی همچون مخاطبان تخصصی و عمومی و به صورت فردی و مراجعات گروهی ارائه کننده برنامه باشد.
حجت الاسلام فتح الله زاده با بیان این که در این برنامه، اولویت با عوامل فرهنگی و کارکنان حرم، جهت توانمند سازی نیروها در پاسخگویی به شبهات، سؤالات و دغدغه های زائران و مجاورین گفت: در ادامه بانوان تأثیرگذار در این زمینه مانند مدیران مدارس، معلمان و مؤسسات نیز از دیگر مخاطبان این دوره ها خواهد بود
وی افزود: غرفه گوهری در صدف، همه روزه صبح ساعت 11:30 و عصر ساعت 19 بر روی علاقه مندان باز می باشد.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به همراه جمعی از مدیران و مسئولان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با حضور بر سر مزار آیت الله شیخ محمد تقی بافقی، از مبارزان علیه کشف حجاب دوره پهلوی اول، که در مسجد بالاسر حرم مطهر مدفون است، با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه، از مقام این مجاهد عفاف و حجاب تجلیل کردند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین