عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان در هیئت نوباوگان قنات آباد
امام صادق(ع) می فرماید کسی که غضب را فرو ببرد خدا نقصش را می پوشاند. یکی از خطرات غضب این است که عیوب و نقائص انسان را بیرون می ریزد.
گزارش تصویری



عقیق: مراسم شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب و مداحی حاج امیر احمدی در هیئت نوباوگان قنات آباد برگزار شد.

 در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید:

_ نقطه مقابل کبر تواضع است. ائمه (ع) فرمودند که یکی از راه های مبارزه با رذائل در قلب انسان تکرار فضیلت هاست. با رذیله ای مثل غضب انسان وقتی می تواند مبارزه کند که مکرر کظم غیظ کند.

_ پیامبر (ص) می فرماید که کسی که بتواند غضب را در خود فرو کش کند خداوند وعده داده در روز قیامت عذابش را فروکش می کند. امام صادق(ع) می فرماید کسی که غضب را فرو ببرد خدا نقصش را می پوشاند. یکی از خطرات غضب این است که عیوب و نقائص انسان را بیرون می ریزد.

_ امام صادق و امام باقر علیهم السلام دو سنت برای مبارزه با غضب داشتند .امام صادق(ع) فرمودند که هر وقت غضب بر شما غلبه کرد به خدا استعاذه کنید. ریشه غضب به دست شیطان است و باید در هنگام غضب به خدا پناهنده شد. سنت امام باقر(ع) در مبارزه با غضب این گونه بود که انسان در هنگام غضب باید تغییر موقعیت مکانی بدهد.تغییر موقعیت مکانی باعث می شود آتش غضب خاموش شود.

_ یکی از راه های مبارزه با غضب این است که عواقب شوم غضب را برای هم تکرار کنید. راه دیگر این است که احساسات طرف مقابل را تحریک کنید .که این بهترین راهکار است. نام مادر همیشه انسان را آرام می کند. در آیه 22 سوره نور آمده است که ببخشید و کریمانه ببخشید آیا نمی خواهید که خدا شما را ببخشد.

_ امیرالمؤمنین(ع) می فرماید که وقتی غضب شما را فرا گرفت دو گناه مراء و جدل انسان را فرا می گیرد. مراء اعتراض به سخن حریف است بدون هیچ گونه غرض ورزی و فقط برای اظهار فضل است. مراء فضیلت گرایی است. پیامبر(ص) فرمودند که در مقدمه غضب مالک نفس خود باشید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین