عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
هفتاد وچهارمین شماره"ماهنامه قرآنی - آموزشی موسسه جامعه القران الکریم و اهل بیت(ع) " نسیم وحی ویژه تیر1394 (رمضان المبارک 1436) چاپ و منتشر شد.
عقیق:دراین شماره از فصلنامه بخش های متنوعی همچون، تربیت شاخه گلی برای بهشت، چگونه خوب و زیبا بنویسم، آداب باطنی تلاوت قرآن، گوشه ای از زندگانی سبط اکبر(ع)، بهشت را به بها دهند نه به بهانه، در حریم حجاب و طب اسلامی و سنتی در ماه مبارک رمضان به چشم می خورد.

 اخلاق در خانواده؛
درستون با عالمان وارسته با موضوع  اخلاق درخانواده  خانم مرضیه حدیده چی نقل می کند، در روزهایی که در فرانسه بودیم، روزی خانم(همسر امام) به منزل یکی از فامیل هایشان رفت؛ اما دو ساعت دیرتر از زمانی که به امام قول داده بود برگشت. امام که همه کارهایشان را با ساعت و دقیقه تنظیم می کردند، در این دو ساعت سه بار از اتاق به آشپزخانه آمدند و پرسیدند: خانم نیامدند؟ دفعه سوم فرمودند: نگران شده ام شما نمی توانید وسیله ای پیدا کنید که تماس بگیریم؟ تا این که خانم آمدند، وقتی ایشان آمدند با محبت خاصی روبه روی خانم نشستند و گفتند: مرا دل نگران کردی. ...
علت صلح از زبان امام حسن مجتبی(ع)؛بخشی ازفقرات زندگی سبط اکبراست که به قلم مهدی پیشوایی دراین فصلنامه به نگارش درآمده است.
امام مجتبی(ع) در پاسخ شخصی که به صلح حضرت اعتراض کرد، انگشت روی این حقایق تلخ گذاشته و عوامل و موجبات اقدام خود را چنین بیان نمود:
من به این علت ،حکومت و زمامداری را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانی برای جنگ با وی نداشتم، اگر یارانی داشتم شبانه روز با او می جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب می شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ام. آنها مردمان فاسدی هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفا دارند نه به تعهدات و پیمان های خود پایبندند و نه دو نفر باهم موافقند. بر حسب ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه می کنند؛ ولی عملا با دشمنان ما همراهند. ...
 این فصلنامه که به صاحب امتیازی جامعه القران الکریم؛ سید محمد مهدی طباطبایی و مدیر مسئولی دکتر محمد اسعدی  وسردبیری داوودقاسمی منتشر می شود و از مقاله های خوانندگان در زمینه های علوم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) استقبال می کند که آثار ارسالی پس از تائید شورای نویسندگان، به نوبت چاپ می رسند.
نشانی این ماهنامه قم، خیابان صفائیه، کوچه15، ساختمان موسسه جامعه القران الکریم، ماهنامه نسیم وحی به شماره تلفن 02537838170 با شماره داخلی 204 و ایمیل nasimevahy@gmail.com می باشد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین