عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
فرزند شهید اندرزگو گفت: شهید اندرزگو برای حمایت از نهضت اسلامی یک مبارز و چریک شد و با اقداماتی که انجام داد بیش از ۱۴ سال ساواک به دنبال این شهید بزرگوار بود.
عقیق: مراسم پاسداشت شهید سید علی اندرزگو با حضور حجت الاسلام سید صالح یاسینی مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام سید ابوالقاسم میر احمدی امام جمعه شهرقدس، حسین نوش آبادی معاون وزیر ارشاد، علیرضا مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی اندرزگو فرزند شهید سید علی اندرزگو در این مراسم اظهار داشت: شهید سید علی اندرزگو ابتدا هیئت موتلفه اسلامی را برای مبارزه با رژیم پهلوی انتخاب کرد.

فرزند شهید اندرزگو افزود: یکی از ویژگی های بارز پدرم شجاعت وی بود به همین خاطر به سرعت جذب شاخه مسلحانه هیئت موتلفه اسلامی شد و این شاخه مسلحانه در اولین گام و به فتوای آیت الله میلانی، حسنعلی منصور را اعدام کرد.

شجاعت از ویژگی های بارز شهید اندرزگو بود

وی ادامه داد: حسنعلی منصور فردی بود که لایحه کاپیتولاسیون را به مجلس برده و این خیانت بزرگ را علیه کشور انجام داده بود زیرا در این لایحه اگر آمریکایی ها به یک فرد یا مسئول ایرانی تجاوز می کردند کسی حق نداشت با وی برخورد کند.

شهید اندرزگو

اندرزگو اضافه کرد: شاخه مسلحانه هیئت موتلفه اسلامی نام این عملیات را بدر گذاشت و این کار را اعدام حسنعلی منصور نامگذاری کردند چرا که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت هایی که از سوی گروه های اسلامی انجام می شد بر اساس احکام الهی بود و مبارزین مسلمان خارج از محدوده اسلامی عمل نمی کردند.

شهید اندرزگو برای حمایت از نهضت اسلامی یک مبارز و چریک شد

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید اندرزگو بیان داشت: شهید اندرزگو اگرچه یک روحانی بود اما برای حمایت از نهضت اسلامی یک مبارز و چریک شد و بیش از ۱۴ سال ساواک به دنبال این شهید بزرگوار بود.

اندرزگو متذکر شد: ساواک در آن زمان با سرویس های امنیتی و اطلاعاتی دنیا ارتباطات تنگاتنگی داشت که این سرویس ها از ساواک حمایت می کردند و اصولا راه اندازی ساواک به خاطر حفاظت از شاه بود.

شهید اندرزگو قبل از شهادت همه اطلاعات و اسناد همراه خود را خورد

وی در ادامه با اشاره به گزارش ساواک که بعدها منتشر شد گفت: در گزارشی که بعدها از اسناد ساواک درآوردیم نکات مهم و بارزی درباره شهید اندرزگو بیان شده است و در نهایت نتیجه می گیرند که اگر امثال شهید اندرزگو دستگیر یا به قتل برسند انقلاب فلج خواهد شد.

شهید اندرزگو

فرزند شهید اندرزگو افزود: بر همین اساس و با انجام کارهای اطلاعاتی در نوزدهم ماه مبارک رمضان، این شهید بزرگوار شناسایی شده و در حالی که برای شرکت در افطاری یکی از دوستانش می رفت به وی ایست می دهند.

شهید اندرزگو بارها به شهرستان ورامین سفر کرد

وی گفت: شهید اندرزگو خود را مسلح نشان می دهد و در نهایت نیز به شهادت می رسد اما قبل از شهادت همه اطلاعات و اسنادی که در داخل لباسش بوده را می خورد تا این برگه ها به دست ساواک نیفتد.

این فرزند شهید با اشاره به ارتباط شهید اندرزگو با شهرستان ورامین گفت: شهید اندرزگو چندین بار به شهرستان ورامین سفر کرد چرا که عموی همسرشان در ورامین زندگی می کردند و خانواده مادرم نیز اصالتا متعلق به ایجدانک ورامین هستند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به این موضوع که شهید اندرزگو افتخار شهرستان ورامین نیز محسوب می شود اظهار داشت: همسر شهید اندرزگو اصالتا اهل ورامین بوده و این شهید بزرگوار نیز نسبت به ورامین شناخت داشت.

امام جمعه موقت ورامین افزود: شهید اندرزگو خدمات بزرگی برای به نتیجه رسیدن نهضت اسلامی انجام داد و در این راه انواع سختی ها و مشقت ها را تحمل کرد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین