عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
آیت‌الله مکارم شیرازی در برنامه "چشمه معرفت"؛
بسیاری در آنجایی که به نفع شان است، طرفداری از حق می کنند و سخن می گویند اما آنجایی که به ضررشان است، خاموش هستند.
عقیق: آیت الله مکارم شیرازی در برنامه "چشمه معرفت" گفت: در مکتب امام سجاد (ع) درس اخلاق را به مناسبت دعای مکارم الاخلاق می خوانیم. در بخش 17 از بخش های 30گانه این دعا می‌گوید: خداوندا به من توفیق بده در بهترین مسیرها قرار بگیرم، بهترین مسیر در مقابل باطل مسیر حق است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند که با تقواترین مردم کسی است که حق را بگوید چه به نفع و چه به ضررش باشد، بسیاری طرفداری از حق می کنند آنجایی که به نفع شان است سخن می گویند اما آنجایی که به ضررشان است، خاموش هستند. پیامبر اکرم (ص) درحدیث دیگری می فرمایند که حق را بپذیرید هر کسی آن حق را برای تو بیاورد بزرگ یا کوچک (استاد یا شاگرد) باشد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دشمنی حرف حق می زند، بگو که راست می گوید، اگر گفت خدا یگانه است با او مخالف نباش. باطل را رد کن، اما دوستی که حرف باطلی می زند از او دفاع نکنید، راه و روشی که امام سجاد(ع) می گوید همین است.

وی بیان کرد: علی (ع) فرمودند که هر وقت در مسیر هدایت و حق قدم بر می دارید و دیدید که همسفر کم دارید وحشت نکنید در این مسیرتان جلو بروید. بنابراین در طریق حق نباید انسان واهمه ای داشته باشد که آیا همسفر یا رفیقی دارد. ابراهیم خلیل آن روزی که تبر برداشت و بت ها را شکست، تنها بود. او را محاکمه کردند و به آتش انداختند، اما نترسید و خداوند او را تنها نگذاشت.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن بیان این مطلب که بدانید اگر در مسیر حق گام برداریم و از خدا کمک بخواهیم، خداوند ما را تنها نمی گذارد، اظهار داشت: بنی امیه وضع محیط اسلام را تغییر دادند و کار به جایی رسید که در مدینه کانون ظهور اسلام، انواع مفاسد اخلاقی در عهد بنی امیه رواج پیدا کرد. امام حسین(ع) دید محیط کامل فاسد شده، تنها برخواست و با عدۀ معدودی هماهنگ کرد، عدۀ زیادی گفتند که یابن رسول الله این مسیر را نروید و با یزید درگیر نشوید چراکه اینها مسلط بر اوضاع هستند.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) فرمود من در طریق هدایت از هیچ مانعی واهمه ندارم برخواست و قیام کرد. امیدوارم همه در مسیر حق از تنها شدن ناراحت نشویم، مسیر حق را دنبال کنیم و ادامه دهیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین