عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
. انسان اگر رابطه اش با خدا خوب شد و اهل عمل شد خدا هم به عهد و پیمانش عمل می کند و هر چه بنده بگوید عمل می کند.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام حسینی بوشهری و مداحی حاج محمد رضا غلامرضا زاده و حاج احمد صالحی خوانساری در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حسینی بوشهری را بخوانید:

_ رابطه انسان با ارزش هاست. رابطه انسان با ویژگی های معنوی و ملکوتی است. از این جهت انسان به دیگر جنبندگان و موجودات امتیاز پیدا می کند و دارای خصوصیات خاصی می شود. تمام جوامع بشری حتی صاحبان مکاتب مادی نیز خود را از حیات معنوی بی نیاز نمی دانند. کسی که برخوردار از حیات معنوی شد دارای ویژگی خاصی خواهد شد.

_ حیات معنوی در ادیان الهی یک نوع وابستگی به امری نامحدود در نظر گرفته که این وابستگی عین وارستگی است. اسلام این گونه نیست که تنها به بعد معنوی انسان بپردازد و کاری به بعد مادی انسان نداشته باشد. قرآن می فرماید که بشر باید برای تأمین نیازهای زندگیش تلاش کند.لذا کارگر دارای ارزش و اعتبار است. چون کسی که برای زندگیش تلاش می کند مانند مجاهد در راه خدا است.

_ انسان باید علاوه بر زندگی مادی و دنیایی باید این گونه که دنیا مزرعه آخرت است به دنیا بنگرد و دنیا را باید دنیایی قرار دهد که در اختیار معنویت بگیرد. قرآن می فرماید که کسانی که غیر خدا را برای خود ولی قرار داده اند کارشان مانند عنکبوت است و خانه ای که می سازند سست است.

_شب قدر شبی است که مقدرات یک سال تعیین می شود. راه رسیدن به حیات معنوی را قرآن و روایات و سیره پیشینان ما ترسیم کرده اند. انسان مورد لطف الهی است و عقل و اختیار و فطرت و وجدان را در اختیار انسان قرار داده است. خداوند قرآن و پیامبران الهی را برای هدایت بشر و رساندن انسان به حیات معنوی قرار داده است. اما معماری هر فرد را دست خودش است.

_برای کسانی که دنبال رسیدن به ملکات معنوی هستند  اولین راه تلاش ، معرفت افزایی، دانش افزایی و شناخت است. تا انسان شناخت لازم و معرفت لازم را پیدا نکند ره به جایی نمی برد. انسان باید معلومات و دانش خود را نسبت به دین بیافزاید. در سوره زلزال آمده است که فردای قیامت هر کسی به اندازه یک ذره کار خیر انجام داده باشید اثرش را خواهید دید. و اگر کسی به اندازه ای یک ذره کار شر انجام دهد اثرش را می بیند.

_ فلسفه تبلیغ در اسلام این است که باید پیام دین را در اسلام منتشر کرد. دومین راه برای رسیدن به ملکات معنوی این است که انسان باید اهل عمل باشد و توجه کرد که وظیفه انسان چیست. حیات معنوی همان حیات طیبه است که شرط آن عمل صالح است. انسان اگر رابطه اش با خدا خوب شد و اهل عمل شد خدا هم به عهد و پیمانش عمل می کند و هر چه بنده بگوید عمل می کند.اگر اهل عمل شدیم مدینه ما فاضله می شودو نتیجه می گیریم.

_ راه سوم برای رسیدن به حیات معنوی شناخت موانع راه است. خداوند متعال لطفش به بندگان بسیار بالا است. هم راه را و هم چاه را نشان انسان داده است. هم دوست و هم دشمن را نشان انسان داده است. خداوند متعال به حضرت موسی وحی فرستاد که موسی هیچ چیز به اندازه هوای نفس با الوهیت و خدای من دشمنی ندارد.

_ سه مانع انسان برای رسیدن  به حیات معنوی وجود دارد. دشمن اول انسان شیطان است.شیطان گاهی زشتی ها را زیبا و زیبایی ها را زشت نشان انسان می دهد. شیطان از انبیای الهی نیز مأیوس نبوده است ولی نتوانسته است کاری از پیش ببرد . مراقب شیطان باشید. دومین دشمن انسان  هوای نفس و شهوت  است. سومین دشمن انسان دوستانی است که کنار انسان قرار می گیرند و هوای نفس و شیطان با آنها همراه می شود.

_ استفاده از فرصت ها بسیار مهم است. شب قدر یکی از این فرصت ها است. امشب آخرین شب قدر است. این فرصت ها خیلی طلایی است. امشب دعا مستجاب است و قرآن نازل شده است. امشب شبی است که پیامبر می فرماید که اگر کسی لیلةالقدر را زنده بماند و بیدار بماند از روی اخلاص خداوند گناهان گذشته اش را می آمرزد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین