عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
آیت الله مکارم شیرازی:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مسلمانان باید اتحاد خود را در روز جهانی قدس نشان دهندگفتند: قبله اول مسلمانان در دست رژیم صهیونیستی است، ولی آنها صاحب این سرزمین نیستند و به زور این ملک مقدس را در تصاحب خود در آورده اند؛ اما وعده خداوند محقق خواهد شد و اسراییل از بین می رود.
عقیق:این مرجع تقلید سحرگاه شب بیست و سوم ماه رمضان و شب قدر در مسجد مدرسه امام موسی کاظم(ع) اظهارداشتند: امام علی(ع) در وصیت نامه خود به مومنان مسایل استثنایی را بیان می کنند؛ حب و جاذبه دنیا انسان را به سمت خود می کشد و خداوندی که سعادت این بشر را می خواهد، واعظانی را برای بشر قرارداده که انسان را نسبت به مخاطرات زندگی مادی هشدار دهند.

ایشان افزودند: این واعظان به چند دسته تقسیم می شوند که گروه اول شامل: انبیا و اولیا و کتب آسمانی است؛ 124 هزار پیامبر برای هدایت بشربه سوی بشریت آمدند که گاهی یک سخن آنها برای تحول انسان کافی است؛ گروه دیگر این واعظان بیمارستان ها و قبرستان ها است؛ زیرا این اماکن بی اعتباری این دنیا را نشان می دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: امام صادق(ع) در خصوص طرز صحیح فکر کردنی که پاداشش به اندازه هزار سال است فرمودند، اگر انسان از کنار خانه های مخروبه و کاخ های بی صاحب بگذرد و با خود بگوید که سازندگان و صاحبان تو به کجا رفتند قطعا چنین کاری تفکر صحیح است.

معظم له یادآورشدند: قرآن هم بیان می کند که اموال و کاخ های آنها رفتند و جمعیت دیگر بر کاخ ها و منازل آنها صاحب شدند؛ واعظ سوم را امام علی(ع) به ما معرفی کرده است؛ حضرت بیان می کنند که بهترین واعظ برای مردم، همین پیکر بی جان مرده هاست که در تابوت گذاشته و به سوی قبرستان می برند؛ انسان در هنگام مرگ به جایی می رود که به هیچ عنوان دوست نداشت و دو روز بعد گویی که هیچ وقت در این دنیا نبوده اند.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی گفتند: هارون الرشید خدمت امام کاظم(ع) رسید و با غرور گفت که من را به اختصار موعظه کن و حضرت فرمودند که هرچیزی که می بینی معجزه است؛ البته چشم بینا می خواهد که این مواعظ را ببیند.

ایشان افزودند: فردا روز قدس است؛ یکی از عبادت های ما شرکت در راهپیمایی روز قدس است؛ روز قدس امسال نسبت به سالهای گذشته تفاوت هایی دارد؛ در کشورهای اسلامی آتش هایی به دست مسلمانان روشن شده است؛ به جبهه النصره گفته اند سوریه را آتش بزن؛ به داعش فرمانی داده اند و دیگران نیز فرمانی تا در پرتو آن اسراییل آزاد و ایمن باشد و کشورهای اسلامی در آتش بسوزند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: قبله اول مسلمانان در دست رژیم صهیونیستی است ولی آنها صاحب این سرزمین نیستند و به زور این ملک مقدس را در تصاحب خود در آورده اند ولی وعده خداوند محقق خواهد شد و اسراییل از بین می رود.

معظم له یادآورشدند: امیدواریم مسلمان این روز بزرگ را قدر بدانند و در این روز بزرگ شرکت کنند و همت عالی مسلمانان را در شکست محاصره این سرزمین مقدس به همه دنیا نشان دهیم؛ در دنیایی که رسانه هایش در اختیار قدرت های استکباری است، ولی مسلمانان باید اتحاد خود را در این روز بزرگ نشان دهند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین