عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
استاد حوزه شیراز:
مدیر مدرسه علی بن ابیطالب(ع)علامرودشت گفت: امروز اگر خواهان زندگی سعادتمند و بدون مشکل در جامعه هستیم باید سبک زندگی علوی را نهادینه کنیم.
عقیق: حجت الاسلام حسن رضایی، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی امام علی(ع) گفت: عقل کارکردهای فراوانی دارد که در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی در پیدایش آداب موثر است. مهمترین کارکردهای عقل برای رفتار و معاشرت مدارا کردن آن می باشد. امیرالمومنین (ع) همیشه یاد آور این بودند که باید به همه مردم نیکی کرد، همانطوری که انسان دوست دارد به او نیکی شود.
وی اضافه کرد: امیرالمونین(ع) در هنگام مواجهه با مردم اخلاق نیکو داشت و این را باید دانست که اخلاق نیکو در ارتباط با دیگران باعث می شود اگر در جمع آنان نبودی، از تو یاد می کرده و از خوبی های تو گویند.
حجت الاسلام رضایی، خاطر نشان کرد: علامت عاقل ترین افراد در میان انسان ها مدارا کردن با خلق خدا است. برای مدارا با مردم، طبیعی است که در بعضی موارد ضروری است انسان از دیگران عذرخواهی کند و این نشانه ادب می باشد که خود برخاسته از عقل است. امام علی(ع) در این مورد می فرماید، که عاقل ترین مردم عذرخواه ترین ایشان است.
وی افزود: امیرالمومنین(ع) همیشه متذکر این موضوع بود که انسان اول باید عیوب خود را ببیند و به عیب ها و اشتباه های دیگران به هیچ عنوان فکری نکند.
مدیر مدرسه علی بن ابیطالب(ع)علامرودشت گفت: امروز اگر خواهان زندگی سعادتمند و بدون مشکل در جامعه هستیم باید سبک زندگی علوی را نهادینه کنیم.
وی در پایان گفت: با داشتن رفتار متواضعانه، و الگو گرفتن این مهم ها از زندگی حضرت علی(ع) و به اجرا گذاشتن آن در زندگی روز مره خود می توان هم خود خیر و خوبی آن را دید و هم دیگران از این موضوع در امان هستند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین