عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کتاب علی(ع) والعوالم نوشته دکتر عبدالعلی گویا است که ویرایش جدید این اثر با تصحیح دکتر مجید مسعودی انجام گرفته و برای اولین بار توسط انتشارات دلیل ما منتشر شده است.
عقیق:کتاب «علی(ع) والعوالم» نوشته دکتر عبدالعلی گویا با ویرایش جدید اثر با تصحیح دکتر مجید مسعودی در سال نودوچهار توسط انتشارات دلیل ما منتشر و روانه بازار نشر شد. مسئله تولی و تبری یکی از مهمترین امور ودر راس همه برنامه های سلوک یک سالک الی الله قرار دارد. لذا دکتر گویا در این جلد از تالیفات خود به شناخت گروهِ معارضِ انبیا پرداخته و ابعاد گوناگون آنان را شناسایی کرده است. ایشان در بیان اهمیت تولی و بری می گوید: «باید تبری و تولی را به سر حد کمال رسانید، زیرا آنقدر که در ادعیه و زیارت نامه ها و احادیث اهل بیت (علیهم السلام) – که تمام به اتکای قرآن مجید است – به  این دو عنوان اهمیت داده شده، به دیگر مسائل اهمیت داده نشده است».

این کتاب به عوالم مختلف هستی نظری می افکند مانند عالم جن، ملائکه، . .  و عوالم سفلی و علوی؛ و محور بحث خود را به مسئله تبری در این عوالم اختصاص داده است و چند مطلب را بررسی کرده است: ۱- عوالم غیر از آسمان و زمین ۲- مخلوقات غیر از آدمیان در این عوالم  ۳- مسئله تولی و تبری در عوالم.

بخش اول کتاب به عوالم پنهان مانند جن و ملائکه و جابلقا و جابرسا، بخش دوم به عالم سفلی شامل عالم مُسوخات و عالم ملعونین، بخش سوم به عالم عِلوی (جایگاه مردان خدا) و سپس در بخش های دیگر به شرح حدیث حذیفه، احادیث مجعوله، غلات در شیعه، و شیعه و احادیث صعب مستصعب نگاهی با گرایش تولی و تبری دارد.

کتاب «علی (علیه السلام) و العوالم» در ۲۹۶ صفحه با قطع وزیری توسط انتشارات دلیل ما به بازار نشر عرضه شده است. برای تهیه کتاب می توانید با شماره تلفن های ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ – ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳  تماس بگیرید.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین